Gulden cryptohoofdsponsor van FootGolf Capital Cup

Gulden cryptohoofdsponsor van FootGolf Capital Cup
  • Sponsoring
  • 5 jun 2018 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatiePartnership

In Nederland is een samenwerking ontstaan tussen de FootGolf Capital Cup en het digitale betaalmiddel Gulden. Niet eerder werd een sportevenement door een crowdfundingactie van een cryptovaluta gesponsord.

‘Bij een digitaal betaalmiddel denk je misschien niet gelijk aan sport, laat staan aan FootGolf’, zegt Bas van den Hoogen van sportmarketing- en managementbureau Sporteyes. Maar volgens Van Hoogen zijn er veel overeenkomsten tussen de Capital Cup en de Gulden. ‘Het zijn twee oer-Hollandse, jonge maar innovatieve producten. Beide zijn volop in ontwikkeling en ze kennen een sterke groei.’

Prijzengeld
Een novum is dat het prijzengeld dit jaar in Guldens wordt uitgekeerd. Het sponsorgeld is bijeengebracht tijdens een crowdfundingactie van de Gulden- community. De belangstelling onder de leden was groot. Het streefbedrag van tachtigduizend gulden was binnen een mum van tijd ingezameld. Dat bedrag is op dit moment zo’n 7.500 euro waard. Daarmee is Gulden de eerste cryptomunt die een soortgelijke crowdfunding gedaan heeft.
De tour wordt aangegrepen om Europa in aanraking te laten komen met het digitale betaalmiddel Gulden.

Clinic bijwonen
Op zondag 10 juni, de finaledag van de Footgolf Capital Cup, is het mogelijk om ook het spelletje en de baan te ervaren. Deze clinic wordt mogelijk gemaakt door de Gulden community, Sporteyes en de organisatie van de FootGolf Capital Cup.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken