WK-actie: doelpunt België kost Krëfel gratis tv's

WK-actie: doelpunt België kost Krëfel gratis tv's
  • Sponsoring
  • 16 jul 2018 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalActivatieWK VoetbalActies

Elektronicaketen Krëfel moet een kostbare belofte nakomen na de winst van België op het WK Voetbal tegen Engeland. Bij vijftien WK-goals van de Rode Duivels geeft het bedrijf alle mensen die afgelopen twee maanden bij Krëfel een tv kochten het aankoopbedrag terug.

Krëfel had een leuke WK-actie bedacht: wie tussen 26 april en 17 juni een tv met een scherm van ten minste 55 inch kocht, zou de aankoopsom terugkrijgen als de Rode Duivels meer dan 15 doelpunten zouden maken. De kans daarop was klein. Sinds de jaren tachtig was het maar twee landen gelukt om op een WK meer dan vijftien keer te scoren: Duitsland in 2010 (16 goals) en 2014 (18 goals) en Brazilië in 2002 (18 goals).

Toch gebeurde het. Tot de wedstrijd om het brons stonden de Belgen op 14 doelpunten, maar dankzij de twee doelpunten in die wedstrijd kunnen duizenden Belgen terug naar de winkel om de cadeaubonnen in ontvangst te nemen. Die zijn overigens alleen te besteden bij Krëfel zelf.

De keten gaat niet aan de actie ten onder. Het bedrijf heeft het risico afgedekt bij een Britse verzekeraar. Daar komt de Engelse nederlaag dus dubbel hard aan.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken