EasyJet hoofdsponsor schaatsteam coach Anema - 'We zijn volwassener geworden'

EasyJet hoofdsponsor schaatsteam coach Anema - 'We zijn volwassener geworden'
  • Sponsoring
  • 23 aug 2018 @ 11:27
  • 14483 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportmarketingSponsoring

EasyJet wordt hoofdsponsor van het schaatsteam geleid door coach Jillert Anema. De ploeg luistert naar de naam Team EasyJet en wordt begin oktober officieel gepresenteerd. Stephanie Doggen, marketing campaign manager van de lowbudget vliegtuigmaatschappij, hoopt op een interactief sponsorship.

Anema heeft het sponsorship samen William Vet, country manager van de vliegtuigmaatschappij, vanmorgen op Schiphol bekend gemaakt. Ook schaatsers Jorrit Bergsma en Irene Schouten waren aanwezig. Team Anema, dat nu dus Team EasyJet heet, behaalde in de afgelopen vijf jaar onder meer 33 World Cup overwinningen en won zeven Olympische medailles. Het sponsorship loopt voor tenminste één jaar. EasyJet vloog in 1996 voor het eerst naar Schiphol en heeft sinds 2015 een basis met Nederlands personeel. Om deze verbondenheid te onderstrepen werkt de maatschappij nu samen met het team van Anema. EasyJet hoopt op deze manier bij te dragen aan het duurzame beleid van Nederland, 'zowel in de lucht als op het ijs'.

Anema laat weten: 'Ik ben trots dat EasyJet zich gaat verbinden met onze schaatsers en sport. Ik ben ook blij voor mijn schaatsers dat hiermee een periode van onzekerheid wordt afgesloten en we als Team EasyJet ons nu volledig op het komende schaatsseizoen kunnen richten.' Op de vraag waarom Anema voor EasyJet heeft gekozen, kan hij kort maar krachtig zijn: 'Dit klopt gewoon. Misschien zit het in de oranje kleurstelling. En ze hebben ook nooit problemen.' Anema is met meerdere partijen in gesprek geweest, maar zijn gevoel past het best bij EasyJet. 'De tijd van een een zak geld is voorbij. Hoewel budget ook helemaal geen rol speelde, ben ik hartstikke blij met de uitkomst.'


Van links naar rechts: Jorrit Bergsma, Jillert Anema, William Vet en Irene Schouten.

'Niet meer rebels'

Stephanie Doggen, marketing campaign manager bij EasyJet, laat weten: 'Eind mei kwamen de gesprekken met Jillert op gang. Waar kunnen we heen, hoe zou het eruit kunnen zien? Dat beeld werd steeds concreter en afgelopen vrijdag hebben we er een klap op gegeven.' Doggen was met EasyJet op zoek naar een activiteit die het merk naar een hoger plan kan tillen. 'Aanvankelijk was het wel een uitdaging, omdat EasyJet tot voor kort eigenlijk helemaal geen sponsorships deed. Daarom duurde het ook wel even om tot dit punt te komen.'

Wat gaat EasyJet precies voor de schaatsploeg betekenen?

'Wij willen de schaatsploeg zoveel mogelijk betrekken bij de activiteiten die we altijd al deden en daarmee actief bijdragen aan wat Jillert met zijn team op de agenda heeft staan. Dus bijvoorbeeld met het vliegen naar het buitenland. Het moet een interactief sponsorship worden.'

Wat is in algemene zin de marketinguitdaging van EasyJet?

'Vroeger hadden we het imago van rebel, waar je voor een prikkie je vlucht kon boeken. Die tijd is nu wel voorbij. Ik denk dat we volwassener zijn geworden, maar van zo'n reputatie kom je niet zomaar af. Ik merk wel dat wanneer mensen eenmaal met EasyJet hebben gevlogen, ze terug komen. Met het sponsorship willen we ook een breder palet aan consumenten overtuigen, dus niet alleen maar de Engelsen die even goedkoop op en neer willen vliegen. We willen een merk voor iedereen zijn.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken