Nederlandse Loterij activeert Oranje Peloton

Nederlandse Loterij activeert Oranje Peloton
  • Sponsoring
  • 9 jul 2019 @ 11:18
  • 14589 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoContentSponsoringActivatie

Nederlandse Loterij activeert vier focussporten extra intensief met het concept Oranje Peloton. Wielrennen is hierbij uiteraard een logische invulling, die onder meer werd toegepast bij het Nederlands Kampioenschap dat vooraf ging aan de Tour de France.

De extra inspanning passen in de verlengde samenwerking met NOC*NSF, zo laat Arno de Jong weten in een interview dat vandaag verschijnt in de papieren MarketingTribune. De directeur Brands & Portfoliomanagement, heeft daarbij een speciale plek ingebouwd voor het Oranje Peloton.

Echte superfans

De opzet van dit Oranje Peloton is dat supporters worden aangemoedigd om ‘échte superfans’ te worden. Ook kan het zo zijn dat een amateursporter door zijn vrienden wordt opgegeven voor een extra steuntje in de rug, zoals op de Keuterberg tijdens de Amstel Gold Race voor recreanten. Dat levert grappige filmpjes op met wielrenner Bram Tankink in de hoofdrol (zie onderaan dit bericht), die op zoek gaat naar bijzondere, inspirerende en emotionele verhalen.

Het Oranje Peloton wordt ook ingezet bij andere focussporten van Nederlandse Loterij. ‘We activeren alles dat met sport te maken heeft’, zegt De Jong. ‘Sporters kun je verbinden via TeamNL, de bonden, maar dus ook via het Oranje Peloton. Dat doen we onder het motto: samen sporten, samen juichen, samen vieren. De activaties kunnen actief of passief zijn, zolang het maar een nationale uitstraling heeft.’

Na WK ook Alpe d’HuZes?

Dit jaar was het Oranje Peloton ook al onder meer aanwezig bij het WK Voetbal in Frankrijk, waar de Oranje Leeuwinnen zo knap tweede zijn geworden.  De Jong: ‘Ook hebben we de oranje handbaldames aangemoedigd, hebben we een speciale fantribune gecreëerd bij de FBK Games en is een toertocht georganiseerd rond het NK Wielrennen. En het zou best kunnen dat we volgend jaar onze sporten verbinden met onze achttien goede doelen die naast NOC*NSF beneficiant zijn van Nederlandse Loterij. Misschien doen we volgend jaar wel iets met Alpe d’HuZes.’

Daar waar TeamNL top-down wordt geactiveerd, geldt voor de vier speerpuntenbonden een bottom-up aanpak tijdens niet-Olympische periodes, legt De Jong uit in het interview met MarketingTribune. ‘Handbal wordt onze vierde speerpuntbond, na wielrennen, atletiek en zwemmen, waar we al in die hoedanigheid zichtbaar zijn.  Voor al deze vier sporten en het domein paralympische sport gaan wij ook activaties opzetten om de sporten te versterken. Daarbij draait het zowel om topsport als breedtesport, dus verbinden we ons bijvoorbeeld ook aan de Topcompetitie voor amateur-wielrenners.’

Lees het complete interview met Arno de Jong in de papieren uitgave van MarketingTribune.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken