Bauhaus sponsor van Nederlands curlingteam

Bauhaus sponsor van Nederlands curlingteam
  • Sponsoring
  • 15 nov 2019 @ 16:49
  • 14224 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenSponsorshipSport

Bauhaus wordt de nieuwe sponsor van de Nederlandse curlingheren. Het bouwcentrum zal als partner van de curlingmannen fungeren naast hoofdsponsor Asito, dat het contract met de NCB voor vier jaar heeft verlengd.

Vlak voor aanvang van het Europees Kampioenschap in Zweden heeft de Nederlandse Curling Bond met Bauhaus een 'nieuwe sponsor met internationale allure' gepresenteerd voor het herenteam.

Bauhaus is geen onbekende in de wereld van wintersport. Het bedrijf is hoofdsponsor van de Vierschansentoernee, sponsorde voorheen de internationale bobsleebond en prijkt ook op de outfits van curling-wereldkampioen Zweden. Het hoofdkantoor van Bauhaus zetelt in Zwitserland en de keten telt ruim 275 vestigingen in 19 Europese landen. Sinds enkele jaren is het bedrijf in Nederland actief met vestigingen in Groningen, Hengelo en Venlo.

Missie richting Beijing

Samen met hoofdsponsor Asito en strategisch partner Triple Double Sportmarketing gaat Bauhaus de Nederlandse curlingmannen ondersteunen in hun missie richting de Olympische Spelen 2022 in Beijing. Het kwalificatietraject daarvoor start komend weekeinde met het EK voor A-landen in het Zweedse Helsingborg. 

Karin Cardinaal, marketingmanager van Bauhaus: 'Wij herkennen ons sterk in het curlingteam. We hebben beiden grote ambities en een groot groeipotentieel. Samen kunnen we bouwen aan een succesvolle toekomst.'

Asito verlengt partnership

Hoofdsponsor Asito heeft eveneens zijn steun toegezegd in de jacht op een olympisch ticket en verlengt het huidige contract met vier jaar. Asito is al sinds begin 2016 als belangrijkste partner verbonden aan de Nederlandse curlingmannen en sindsdien boeken de heren grote progressie. De ploeg is intussen een vaste waarde op de EK’s en WK’s. Olympische kwalificatie is zeer reëel.

Commercieel directeur Remko Stolk van Asito: 'We zijn erg trots op dit team dat de afgelopen jaren tot de internationale top is gaan behoren. Bij aanvang van ons partnerschap benadrukten we al dat er veel overeenkomsten zijn tussen curling en ons vak schoonmaken, want beide disciplines worden enorm onderschat en in beide gevallen betreft het echt topsport. De curlers hebben laten zien waartoe je in staat bent als je écht ergens in gelooft en er vol voor gaat.'

Voorzitter Jules Broex van de NCB: 'De interesse van een internationale topspeler als Bauhaus voor onze sport en de verlenging van het contract met onze trouwe hoofdsponsor Asito tonen aan dat curling in Nederland een enorme slag gemaakt heeft. Het herenteam levert goede prestaties en samen met onze commerciële partners zijn we heel goed in staat om deze relatief onbekende sport toch in het hele land op het netvlies te krijgen. Met Bauhaus, Asito, Triple Double en ook met NOC*NSF kunnen we nu ook concreet de route naar de Olympische Spelen gaan uitstippelen voor de herenploeg.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken