Commercial in aanloop naar collecteweek Hersenstichting
- Algemeen
- 26 jan 2015 @ 11:00
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - StichtingCommercialsCampagnesSamenwerking
- 26 jan 2015 @ 11:00
- Redactie Zorgmarketing
De Hersenstichting vraagt in aanloop naar de collecteweek extra aandacht voor kinderen met een hersenziekte. In een televisiecommercial, geproduceerd door Leukwerkt, ontmoet Jan Mulder een professor die uitlegt hoe desastreus een hersenzieke voor kinderen werkt. Volgende week wordt de commercial verlengd met een tag-on waarin Mulder langs de deuren gaat.
De commercial maakt onderdeel uit van de campagne ‘Geef om je hersenen’, die vorig jaar is gelanceerd. In de commercial staat het verhaal van Lotte centraal. Het jonge meisje heeft de wittestofziekte, wat betekent dat in haar hersenen de witte stof verdwijnt die de hersencellen met elkaar verbindt. Professor Marjo van der Knaap van het VUmc, die onderzoek doet naar deze ziekte, vertelt aan Mulder dat Lotte de leeftijd van tien jaar waarschijnlijk niet zal halen. Want genezen kunnen ze niet. Nog niet.
‘Klik niet weg’
Mulder heeft belangeloos aan de campagne meegewerkt. De commercial word in navolging van vorig jaar voor de twee keer uitgezonden. Ook nu zal de pre-roll worden ingezet, waarin Mulder kijkers vriendelijk vraagt niet weg te klikken. Hij collecteert voor de Hersenstichting en vraagt om hersenonderzoek te steunen en te geven.
Samenwerking
Leukwerkt is al enkele jaren partner van de Hersenstichting. Vorig jaar is een web-app ontwikkeld, die van een iPhone een collectebus voor de Hersenstichting maakt. Als je de iPhone schudt, hoor je dat er in de bus al wat geld zit. Via de web-app kan je doneren. Je kunt hem ook doorsturen naar je vrienden. Studio Stomp heeft dit technisch mogelijk gemaakt. Naast de campagne heeft Leukwerkt ook het nieuwe logo en de bijbehorende huisstijl voor de Hersenstichting ontworpen.
- De Hersenstichting is ervan overtuigd dat wetenschappelijk onderzoek binnen niet al te lange tijd voor doorbraken gaat zorgen die leiden tot genezing van hersenziekten.
- Eén op de vier mensen krijgt ooit te maken met een hersenaandoening.
- Er komen per jaar 160.000 mensen met een hersenziekte bij.
- Bijna een half miljoen mensen kampen met blijvende ernstige gevolgen. Dat moet en kan volgens de Hersenstichting stoppen.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Commercial
- Studio Stomp
- Video
- Campagne
- Samenwerking
- Jan Mulder
- Hersenstichting
- Collecteweek
- Pre-roll
- Leukwerkt
- Geef om je hersenen
- Tag-on
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management