Spijkenisse Medisch Centrum krijgt nieuw zorgprofiel
- Algemeen
- 12 jan 2015 @ 12:50
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ZiekenhuisMarktwerkingSamenwerking
- 12 jan 2015 @ 12:50
- Redactie Zorgmarketing
Het profiel van het Spijkenisse Medisch Centrum verandert in 2015. Dit is volgens het ziekenhuis nodig om de zorgtaak goed te kunnen uitvoeren. Afhankelijk van onder andere de zorgvraag in de regio en het huidige aantal behandelingen per specialisme gaat het ziekenhuis bekijken welk zorgprofiel het beste past. Half januari is duidelijk hoe dit profiel eruit ziet.
Met het aanpassen van het zorgprofiel op de actuele zorgvraag speelt het medisch centrum naar eigen zeggen in op de ontwikkelingen binnen de zorgsector in Nederland. Er is sprake van een afname van een landelijke afname van de zorgvraag in 2015. Welk profiel passend is, wordt bekeken aan de hand van drie criteria: de zorgvraag van de bewoners binnen het verzorgingsgebied, het huidige volume per specialisme en eventuele additionele investeringen en de samenhang tussen specialismen.
Nieuwe kansen
‘We maken pas op de plaats om een nieuw profiel vorm te geven’, aldus bestuurder Martin Verveer. ‘Een reorganisatie is onvermijdelijk. Een duidelijke positionering is van belang, naast flexibel zijn en scherp sturen op een gezonde financiële huishouding.’ Het ziekenhuis ziet ook nieuwe kansen, zoals in de samenwerking met de eerstelijnszorg en tussen ziekenhuizen uit de regio. Half januari is duidelijk hoe het zorgprofiel eruit ziet en welke gevolgen dit heeft voor de formatie. Het personeel, de ketenpartners en externe stakeholders zijn hierover geïnformeerd.
Logo
In augustus is het nieuwe logo gepresenteerd. Het is een combinatie van ingezonden voorstellen van medewerkers. Het logo staat voor de samenwerking met drie ziekenhuizen uit de regio, waarbij ieder ziekenhuis een eigen identiteit heeft en de patiënt centraal wordt gesteld. Het klavertje staat voor de vier samenwerkende ziekenhuizen: het Spijkenisse Medisch Centrum, het Ikazia Ziekenhuis en het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam en Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis in Dirksland.
Slagzin
De slagzin is geworden: ‘Omringd door goede zorg’. Deze zin komt voort uit de missie en visie van het Spijkenisse Medisch Centrum. Verveer: ‘De patiënt centraal stellen, daar gaat het om. Jong en oud uitstekende zorg bieden bij talrijke gezondheidsklachten en hulp bij complexe zorgbehoeften binnen handbereik in het Spijkenisse Medisch Centrum of bij de drie nabijgelegen ziekenhuizen.’ Voor herkenbaarheid is de slagzin vertaald in een aantal elementen: het rondje (omringd), het hartje (goede zorg) en het kruisje (uit het gemeentewapen van Spijkenisse).
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Reorganisatie
- Zorgprofiel
- Ruwaard van Putten Ziekenhuis
- Logo
- Slagzin
- Ziekenhuis
- Marktwerking
- Spijkenisse Medisch Centrum
- Samenwerking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing