Creative Press Challenge: 126 jonge creatieven aan de bak

Creative Press Challenge: 126 jonge creatieven aan de bak
  • Algemeen
  • 12 okt 2016 @ 11:21
  • 15360 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • NieuwkomersConceptenEvenementInteractie

Time to face plastic! Gisteravond (11 oktober) werden in totaal 126 jonge creatieven gebriefd in Club ADCN, aan het Amsterdamse Westergasterrein. De talenten gaan dit jaar aan de slag voor de Plastic Soup Foundation en werden door middel van een interactieve installatie letterlijk geconfronteerd met 'plastic soep'.

Aan de vierde editie van de Creative Press Challenge, georganiseerd door De Persgroep, doen dit jaar als gezegd 126 jonge creatieven (echt jong, niet ouder dan dertig jaar) mee van veertig verschillende reclamebureaus, waaronder J. Walter Thompson, Indie en Kokoro. De CPC daagt de kersverse reclamemakers uit om terug te gaan naar een goed doel en hiervoor hun beste print van het jaar te maken. Het werk wordt ingezonden als markerschets, zodat de puurheid van het idee beoordeeld kan worden. 


de Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque opent de avond.

Voor het Briefingsevent van gisteravond ontwikkelden Better Future Factory en Front404 'Plastic Reflectic', een interactieve installatie die de plastic soep tot leven brengt. De creatieven konden de installatie van dichtbij waarnemen door er met hun lichaam boven te hangen en bewegingen te maken. Met de gedachte om zo langzaam één met het plastic te worden. Inspirerend dus

'Plastic dringt namelijk elke dag ongemerkt ons lichaam binnen, de Plastic Reflectic brengt de plastic soep, die normaal ver weg in de oceaan ligt, direct tot aan onze voeten', zo laat Thijs Biersteker, ontwerper van de indrukwekkende installatie, weten. De belangstelling voor de installatie was groot: de creatieven stonden zenuwachtig in de rij, maakten wat moves boven de Plastic Reflectic en kwamen vol inspiratie weer terug. Aan de slag dus, maar eerst nog even aan de pizza en het bier, want zoveel jonge creatieven bij elkaar betekenden vooral één grote boel gezelligheid. 


Thijs Biersteker probeert 'zijn' Plastic Reflectic uit.

Maria Westerbos, directeur van Plastic Soup Foundation, heeft er in ieder geval zin in: 'De Creative Press Challenge en de innovatieve manier van briefen sluit perfect aan op hetgeen wij willen uitstralen richting onze doelgroep. We willen op een positieve manier awareness vragen voor de effecten van plastic vervuiling en de CPC helpt ons daarbij.' 

Jurering
Tijdens de Nomination Night op 8 november wordt de top 3 bekend gemaakt. Uit de drie geproduceerde advertenties kiest de vijfkoppige jury de uiteindelijke winnaar. De jureringsrondes vinden plaats in november en op 1 december wordt de winnaar bekendgemaakt. De winnende advertentie wordt, samen met een exclusief interview met het bureau, gepubliceerd in de Volkskrant en ingezonden naar Cannes Lions 2017(!). Houd MarketingTribune in de gaten voor het laatste nieuws hieromtrent.


De jonge creatieven aanschouwen hun opdracht.
 

Beeld door Nikki Schuurman.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken