Dries Poels nieuwe Head of Marketing bij Nederlandse Loterij
- Algemeen
- 19 jun 2019 @ 09:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PersonaliaMarketingActivatieMerken
- 19 jun 2019 @ 09:14
- Jeroen Mirck
Dries Poels maakt na bijna drie jaar de overstap van Bol.com naar Nederlandse Loterij. Hij wordt daar per 1 augustus Head of Marketing en gaat de spelmerken verder uitbouwen.
Poels heeft bij verschillende bedrijven gewerkt, waaronder KPN en Ikea. Bij Bol.com was hij als Head of Brand & MarCom verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van het merk.
Bij Nederlandse Loterij is Poels verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de spelmerken. Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en bekend van spelmerken zoals Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Van alle loterijen in Nederland keert Nederlandse Loterij jaarlijks het meeste prijzengeld uit. In 2018 was dat 775 miljoen euro.
'Ik kijk er erg naar uit om aan de slag te gaan bij Nederlandse Loterij, waar ik kan bouwen op mijn ervaring die ik bij andere grote merken heb opgedaan', zegt Poels. 'Het is ook een mooi moment om te beginnen, aan de vooravond van de regulering van online kansspelen in Nederland.'
Ook Nederlandse Loterij kijkt uit naar de komst van de ervaren marketeer. Arno de Jong (CMO): 'Met de komst van Dries is ons team compleet en kunnen met meer slagkracht onze spelmerken verder ontwikkelen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Eneco stopt met claim 'sneller klimaatneutraal' op verzoek ACM
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Bezint eer ge begint
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Toyota Nederland start wervingscampagne 'De snelste...
- EuroParcs en Feyenoord lanceren zomercampagne met Jan Boskamp
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing