Dries Poels nieuwe Head of Marketing bij Nederlandse Loterij

Dries Poels nieuwe Head of Marketing bij Nederlandse Loterij
  • Algemeen
  • 19 jun 2019 @ 09:14
  • 14758 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketingActivatieMerken

Dries Poels maakt na bijna drie jaar de overstap van Bol.com naar Nederlandse Loterij. Hij wordt daar per 1 augustus Head of Marketing en gaat de spelmerken verder uitbouwen.

Poels heeft bij verschillende bedrijven gewerkt, waaronder KPN en Ikea. Bij Bol.com was hij als Head of Brand & MarCom verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van het merk.

Bij Nederlandse Loterij is Poels verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de spelmerken. Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en bekend van spelmerken zoals Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Van alle loterijen in Nederland keert Nederlandse Loterij jaarlijks het meeste prijzengeld uit. In 2018 was dat 775 miljoen euro.

'Ik kijk er erg naar uit om aan de slag te gaan bij Nederlandse Loterij, waar ik kan bouwen op mijn ervaring die ik bij andere grote merken heb opgedaan', zegt Poels. 'Het is ook een mooi moment om te beginnen, aan de vooravond van de regulering van online kansspelen in Nederland.'

Ook Nederlandse Loterij kijkt uit naar de komst van de ervaren marketeer. Arno de Jong (CMO): 'Met de komst van Dries is ons team compleet en kunnen met meer slagkracht onze spelmerken verder ontwikkelen.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken