[De zomer van] Luc van Os: ‘Die bierfietsen op de Singel mis ik niet’

[De zomer van] Luc van Os: ‘Die bierfietsen op de Singel mis ik niet’
  • Algemeen
  • 27 aug 2019 @ 13:37
  • 11338 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • UitgeversPersonalia

Luc van Os (CEO) is met Hearst Netherlands recent verhuisd van het centrum naar de Houthavens en daar kan geen bierfiets op toiletbak tegenop. ‘Er gebeurt hier genoeg spannends binnenshuis.’

Het laatste nieuws bij Hearst: voor het honderdjarig bestaan van opdrachtgever KLM heeft Hearst Create, de contenttak van het mediabedrijf, een printspecial geproduceerd, die nu bij de drukker ligt. Daarnaast laat Van Os weten dat het verkeer van magazinemerk Vogue ten opzichte van een jaar geleden verdubbeld is. Alle reden voor blije gezichten bij Hearst dus. Het kantoor van de uitgeverij is eerder deze zomer verhuisd van de Singel in de Amsterdamse binnenstad naar de ruimere Moersmanskkade in de Houthavens. Op de vraag of Van Os de spanning van de stad niet mist: 'Nee. We zitten nu op een geweldige locatie met prachtig uitzicht over het IJ en de haven van Amsterdam. Daar kan de bierfiets of toiletbak die we de laatste jaren steeds meer op de Singel zagen niet tegenop. En er gebeurt hier genoeg spannends binnenshuis. Never a dull moment.’ Over het nieuws dat Quote-hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck aangesteld is als columnist bij de Volkskrant: 'Dat doet hij naast zijn vaste werkzaamheden voor ons. Lijkt mij een eer om te mogen doen en geeft verder enkel meer lading aan 'het merk Sander S.'. Ik ben er dus blij mee.'


Familievakantiehuis in de Provence.

Van Os is in juli naar de Hearst Digital Summit in New York geweest. Voor werk, niet op vakantie. 'Daar pikken we ieder jaar de laatste ontwikkelingen op.' Verder verbleef hij traditiegetrouw met familie in hun vakantiehuis in de Franse Provence. 'Omdat we er zo lang komen, ligt er inmiddels een flink stuk historie van de Van Ossen. Vrienden en deels al oudere kinderen vliegen in en uit. Lange tafels langs het zwembad, BBQ aan en veel discussies in combinatie met heerlijk eten en een glas rosé maken het plaatje compleet.' Via zijn kinderen kwam Van Os hier in aanraking met het drankje Aperol. 'Heerlijk en lekker fris voor bij de borrel.' Toch komt Van Os zelfs op vakantie niet helemaal los van zijn werk. 'Ik probeer iedere dag wel een paar dingen af te kaarten. Maar dat is helemaal niet erg, daardoor ligt er niets achterstalligs als ik eenmaal terug ben.'


Aperol, 'lekker fris voor bij de borrel'.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken