[De zomer van] Fred Moolhuijsen: ‘Tijd om de bureaustallen te bekijken’

[De zomer van] Fred Moolhuijsen: ‘Tijd om de bureaustallen te bekijken’
  • Algemeen
  • 26 aug 2019 @ 11:15
  • 11692 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategiePitchesPersonalia

Fred Moolhuijsen, partner van Brand and Business Architects, stond deze zomer met zijn vrouw op het backstagedeck van festival Loveland. ‘Heerlijk uitkijken over de dansende massa met als hoogtepunt de set van Marco Carola.’

Voor Moolhuijsen is de zomer het moment dat hij de banden aanhaalt met de reclamebureaus in en rondom Amsterdam. Voor een kop koffie of lunch wordt tijd vrijgemaakt. 'De stallen bekijken, zogezegd. Je ruikt al snel of een bureau lekker draait of dat het wat minder gaat. Dat lees je niet in de pers of op de website. Ik zie dat de vlag er bij veel bureaus in vergelijking met een paar jaar terug weer beter bij hangt. Er zit energie in de markt!' Pitches lopen door de bank genomen in het voor- en najaar, zo weet Moolhuijsen als geen ander. 'Als de omzet in de zomer tegenvalt, wordt men nerveus. En dan gaat bij ons de telefoon.'


In Beirut, mei 2019.

Nu de kinderen het huis uit zijn, geven Moolhuijsen en zijn vrouw er de voorkeur aan om vlak voor of na de zomer hun vakantiemoment te pakken. 'Zo zijn we dit jaar al in Californië en Beiroet geweest.' Om toch 'het vakantiegevoel' te behouden, verhuist het echtpaar iedere zomer naar een stadsvilla van vrienden met zwembad in Hilversum. 'Zij gaan naar het buitenland en wij passen dan op de honden en het huis. Perfect verblijf. Dus tijdens de hittegolf was ik 's ochtends op kantoor, in de middag lag ik in het zwembad met een rosé in de hand en 's avonds kwamen familie en vrienden langs en ging de fik in de BBQ.’ Zijn favoriete stuk vlees is de Fingerbone. ‘Eerst 90 minuten in de oven op 55 graden en dan afgrillen op de snoeihete BBQ. Jammie!' De zomer kan Moolhuijsen eigenlijk niet lang genoeg duren. 'Mensen en steden vrolijken ervan op. Ikzelf incluis.'

Zijn favoriete zomermerken zijn Corona en AIX Rosé. 'For obvious reasons.' Vakliteratuur leest Moolhuijsen in de zomer niet. Wel staan er veel Amerikaanse biografieën in de boekenkast. 'Van Lee Iacocca, Jackie Kennedy, Steve Jobs tot aan Michelle Obama. Ik ben net begonnen aan Becoming.' Moolhuijsen blijkt daarnaast liefhebber van (dance-)festivals, waarbij hij het liefst op het VIP-deck (zie foto) rondhangt. 'Al jaren dompelen mijn vrouw en ik ons onder in het Loveland Festival in het Amsterdamse Sloterpark. Heerlijke techno met een ongekende line-up. Hoogepunt dit jaar was Marco Carola. We staan dan backstage en kijken heerlijk over de dansende massa uit. Everybody happy.'

Tot slot verheugt Moolhuijsen zich op het komende mediaseizoen, dat langzaamaan weer van start gaat. 'Ik ben benieuwd naar wat Talpa en hun zenders gaan brengen in Q3 en Q4. Het spel komt nu echt op de wagen. Nieuwe doelgroep platforms, media for equity... Het gaat nu deels allemaal materialiseren.'


Mevrouw Moolhuijsen in het zwembad in Hilversum.


Moolhuijsen achter de BBQ.


Met vrouw backstage op Loveland.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken