[De zomer van] John van Lottum: ‘Favoriet marketingboek? Eh, geen!’

[De zomer van] John van Lottum: ‘Favoriet marketingboek? Eh, geen!’
  • Algemeen
  • 23 aug 2019 @ 11:19
  • 15900 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportPersonalia

John van Lottum, oud-proftennisser en tegenwoordig eigenaar van Deux Agency, is deze zomer regelmatig op reis voor werk en probeert dan zoveel mogelijk het nuttige met het aangename te verenigen.

Van Lottum is eerder deze zomer tien dagen met zijn kinderen naar zijn vaste vakantieadres in Spanje geweest. 'Als ik daar aankom, ben ik direct ontspannen. Het voelt als thuis.' Daarnaast is hij voor zijn eigen partnershipbureau Deux Agency veel op reis naar onder meer Los Angeles voor 'een aantal belangrijke projecten', waar hij tegelijk ook plezier aan beleeft. Wat daar precies uitkomt, laat Van Lottum nog even in het midden, maar na de zomer gaan we veel horen van Deux. 'Houd ons in de gaten, dan volgt het nieuws snel.'


Kids van Van Lottum in Spanje.

Zijn favoriete merken in deze zomertijd zijn Nespresso en Nike. 'Als ik in Spanje 's ochtends rustig de tijd neem voor een espresso, kan ik echt genieten. Dat geldt ook voor hardlopen op het strand.' Gevraagd naar zijn favoriete marketingboek: ‘Eh, geen! Ik kijk liever om mij heen en houd oren en ogen open.’ Als sportman kijkt hij uit naar het einde van de zomer, wanneer het medialandschap weer gevuld wordt met voetbal- en andere sportcompetities. ‘Maar daar heb ik verder geen speciale voorbereiding voor nodig.’

Tot slot deelt Van Lottum graag zijn filosofie met de lezers van MarketingTribune: together you can be extraordinary. 'In een wereld die steeds meer verdeeld is en waarin tegelijkertijd volgende generaties vertrouwen steeds belangrijker vinden, hebben we met elkaar nog een slag te maken als het gaat om samen de krachten te bundelen en deze te benutten. Veel bedrijven en merken kijken nog veel te angstig naar het aangaan van samenwerkingen, terwijl je daarmee juist het verschil kunt maken.'


'Work hard, play hard', in Los Angeles.


Met vriend Maaikel op festival Tomorrowland.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken