[Mijn marketing] Louise Doorn: ‘Marketing is zoveel meer dan pitches en campagnes’

[Mijn marketing] Louise Doorn: ‘Marketing is zoveel meer dan pitches en campagnes’
  • Algemeen
  • 18 mrt 2021 @ 06:09
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Louise Doorn (47) is oprichter van internationaal marketingplatform HelloMaas. Ze gelooft dat de marketingindustrie klaar is voor een ander en beter bureaumodel. ‘Daarom bouw ik mijn eigen platform.’

Kwetsbaarheid

Teamwork makes the dream work. Door het werken op afstand is het juist nu van belang om binnen je team te investeren in openheid, duidelijkheid en kwetsbaarheid. Ik heb hier laatst nog een blog over geschreven.

Systematische verandering

Black Lives Matter is mijn favoriete merk. Deze beweging brengt bottom up systematische verandering naar de boardroom, door slimme marketing- en community-inzet.

Een beter model

Een favoriet bureau heb ik niet; ik geloof dat onze industrie klaar is voor een beter model. Daarom bouw ik HelloMaas.

Bruggenbouwers

Ik heb lange tijd in New York gewoond, waar ik werkte voor Samsung en JPMorgan Chase. Ik heb mijn marketing-collega's daar leren kennen als zeer betrokken, harde werkers en echte bruggenbouwers.

Rockstar

Stephanie McMahon, chief marketing officer van World Wrestling Entertainment, vind ik een inspirerende vrouw. Inspirerend hoe zij emancipatie in een machowereld brengt. Een echte rockstar, die heel toegankelijk en zichtbaar is.

Verkeerde focus

Ik kan me ergeren aan de focus op pitches, campagnes en awards binnen ons vakgebied. Marketing is zoveel meer dan dat.

Snel tempo

Als start-up-founder zie ik het als mijn uitdaging om de hele funnel van bereik naar nieuwe klanten in een snel tempo en met beperkte middelen te realiseren. Iedere dag weer rücksichtslos prioriteren is pittig, maar geeft wel focus.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken