[Mijn marketing] Louise Doorn: ‘Marketing is zoveel meer dan pitches en campagnes’
- Algemeen
- 18 mrt 2021 @ 06:09
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 18 mrt 2021 @ 06:09
- Lucas Boon
Louise Doorn (47) is oprichter van internationaal marketingplatform HelloMaas. Ze gelooft dat de marketingindustrie klaar is voor een ander en beter bureaumodel. ‘Daarom bouw ik mijn eigen platform.’
Kwetsbaarheid
Teamwork makes the dream work. Door het werken op afstand is het juist nu van belang om binnen je team te investeren in openheid, duidelijkheid en kwetsbaarheid. Ik heb hier laatst nog een blog over geschreven.
Systematische verandering
Black Lives Matter is mijn favoriete merk. Deze beweging brengt bottom up systematische verandering naar de boardroom, door slimme marketing- en community-inzet.
Een beter model
Een favoriet bureau heb ik niet; ik geloof dat onze industrie klaar is voor een beter model. Daarom bouw ik HelloMaas.
Bruggenbouwers
Ik heb lange tijd in New York gewoond, waar ik werkte voor Samsung en JPMorgan Chase. Ik heb mijn marketing-collega's daar leren kennen als zeer betrokken, harde werkers en echte bruggenbouwers.
Rockstar
Stephanie McMahon, chief marketing officer van World Wrestling Entertainment, vind ik een inspirerende vrouw. Inspirerend hoe zij emancipatie in een machowereld brengt. Een echte rockstar, die heel toegankelijk en zichtbaar is.
Verkeerde focus
Ik kan me ergeren aan de focus op pitches, campagnes en awards binnen ons vakgebied. Marketing is zoveel meer dan dat.
Snel tempo
Als start-up-founder zie ik het als mijn uitdaging om de hele funnel van bereik naar nieuwe klanten in een snel tempo en met beperkte middelen te realiseren. Iedere dag weer rücksichtslos prioriteren is pittig, maar geeft wel focus.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management