Per 30 juni kan elk evenement met toegangstesten doorgaan
- Algemeen
- 11 jun 2021 @ 16:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementPolitiekCommunicatieMarketing
- 11 jun 2021 @ 16:17
- Peter van Woensel Kooy
Per 30 juni 2021 kan bij evenementen 100 procent van de capaciteit worden benut als de organisatie gebruikmaakt van toegangstesten, heeft demissionair staatssecretaris Mona Keijzer zojuist bekendgemaakt.
Het gaat om evenementen waarvoor een toegangsbewijs nodig is. Bezoekers moeten zich vooraf laten testen op het coronavirus of een vaccinatiebewijs hebben. 'De coronatest die toegang biedt, mag maximaal 40 uur oud zijn. Ook de onderlinge anderhalve meter afstand kan vanaf 30 juni worden losgelaten tijdens evenementen. Het kabinet heeft op basis van de onderzoeksresultaten van Fieldlab Evenementen besloten de routekaart hiervoor aan te passen, melden Nu en ANP.
Economie heropent
Meerdaagse evenementen met overnachting(en) zijn vanaf eind juli ook weer mogelijk. In de MarketingTribune print-editie 'Virusvrij' voorspelden we recent al dat groepsimmuniteit in juli 2021 in heel Europa wordt bereikt. Voor veel partijen zoals de event-, congres-, en horecabranche, komt het nieuws als een geschenk uit de hemel. Nederland en daarmee de economie gaat straks weer echt open!
(PvWK, bronnen: ANP en Nu.nl, foto: Jill Wellington via Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- NMD
- Mona Keijzer
- congres
- anderhalve meter
- groepsimmuniteit
- events
- events
- groep
- bijeenkomst
- vrij
- FieldLab
- BBP
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

