Sidekix blijft finetunen om tot de beste oplossing te komen

Sidekix blijft finetunen om tot de beste oplossing te komen
  • Algemeen
  • 2 jun 2021 @ 14:25
  • 15420 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

[branded content] Hoe maak je écht verbinding met je (toekomstige) klant? Hoe weet je je doelgroep te raken? Vragen waar Helma Verdaat, Manager Sales & Marketing bij Sidekix, zich dagelijks mee bezighoudt.

Het gespecialiseerde team bij Sidekix maakt gebruik van data om de vertaalslag online én offline zo goed mogelijk te maken. ‘Hoe persoonlijker de boodschap, hoe beter de klantreis.’

Sidekix is partner op het gebied van marketing fulfilment, e-fulfilment, direct mail en heeft daarnaast een contact center in huis. Met deze diensten neemt het bedrijf uit Uden letterlijk werk uit handen van opdrachtgevers. Alles om te komen tot een mooie (landelijke) campagne of een knallend event. Verdaat werkt sinds november 2019 bij het bedrijf en deed daarvoor ervaring op bij onder meer het klantcontactcenter van Rabobank. ‘Ik heb daar de transformatie van offline naar online heel bewust mee mogen maken en kunnen zien wat de voors en tegens waren. Dat vond ik een mooi proces. Je kan online beter en vooral eenvoudiger meten wat werkt. En dat doen we bij Sidekix dan ook continue: data analyseren. Reageren mensen? Klikken klanten daadwerkelijk de aangeboden opties aan? Heeft wat we doen ook echt iets opgeleverd voor de klant?’

Blijven finetunen dankzij data

Toch weet de Manager Sales & Marketing dat offline marketingcampagnes nog steeds net zo belangrijk zijn als online aandacht. ‘Een attentie in je brievenbus zorgt ervoor dat je je echt gezien voelt en meer verbinding voelt.’ Een van de klanten van Sidekix, Groene Groei, zorgt samen met de gemeente voor verduurzaming van de woonomgeving. ‘We hebben het heel persoonlijk, lokaal en dichtbij gemaakt.’ Bewoners kregen een gepersonaliseerde mail en konden vervolgens kiezen of ze hun attentie wilden laten bezorgen of die af wilden halen bij de bouwmarkt in de buurt. Die laatste optie is natuurlijk de duurzaamste. ‘Wij verzorgen niet alleen die brief, het contact met de bouwmarkt, het verzendproces én natuurlijk de verpakte attentie, maar we analyseren ook de data. Zo kunnen we constant blijven finetunen in zo’n campagne.’

Sidekix neemt het uit handen

In de praktijk betekent dit, dat online, offline en realtime, continue door elkaar heen lopen. ‘Dat is best een complex proces.’ Niet alleen moet Sidekix flexibel zijn, ook moet er voldoende capaciteit zijn en ruimte voor bijsturing. ‘Omdat wij alle kanalen in huis hebben, kunnen we die voorwaarden bieden. En klanten ervaren het als heel prettig dat ze bij ons alles neer kunnen leggen. Er is geen klant van ons die zegt: ik wil – wat jullie doen - heel graag zelf blijven doen.’

In beweging blijven

Om te blijven voldoen aan de wensen van hun klanten, blijft Sidekix constant ontwikkelen. ‘We zitten nu in een hele mooie fase. We zijn een laagdrempelig bedrijf, waarin verschillende disciplines om tafel gaan om tot de beste oplossingen te komen. Klanten waarderen het heel erg dat we meedenken en met slimme oplossingen komen.’ Daarnaast blijft ook het machinepark in beweging. ‘Daardoor kunnen we een zeer gevarieerd aanbod aan attenties en verpakkingen bieden. We kunnen grote en kleine orders aan en kunnen ook groot en klein verpakken. Zo hebben we bijvoorbeeld voor de Nationale Postcode Loterij winnaars blij mogen maken met chocoladerepen van Tony’s Chocolonely. Zij konden online kiezen uit tientallen verschillende smaken en combinaties van repen. Deze werden vervolgens feestelijk verpakt en met een persoonlijke noot van de afzender verstuurd. Behoorlijk wat variabelen die we moeten verwerken. Daardoor krijg je als winnaar dus geen pure chocolade in je brievenbus, terwijl je die eigenlijk niet lust. Het lijken misschien kleine details, maar daarmee maken we echt het verschil.’ 

Over Sidekix

Sidekix is de sidekick die ieder bedrijf nodig heeft. Het bedrijf heeft als missie om van iedere klant een held te maken. ‘We zien onszelf als bondgenoot waar je altijd op kunt rekenen. Als vakidioten op het gebied van klantcontact zijn wij de perfecte aangever van top A-merken in Nederland. Every hero needs a sidekick!’ De onderneming helpt klanten om hun boodschap een boost te geven en neemt daarbij zo veel mogelijk uit handen. Bijvoorbeeld op het vlak van marketingfulfilment (denk aan het verpakken van cadeaus, loyaliteitsprogramma’s, het begeleiden van prijswinnaars en het verzorgen van events), direct mail, e-fulfilment (inslag, opslag, orderpicking, verpakken, verzenden én retourverwerking) en het Contact Center. Klanten zijn bijvoorbeeld goede doelen organisaties, uitgevers, retailers, mkb-bedrijven en verzekeraars.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Sidekix.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken