'Verwachtingen klanten stijgen sneller dan CX-leiders kunnen bijhouden'
- Algemeen
- 7 sep 2022 @ 13:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 sep 2022 @ 13:33
- Michiel van Zaane
Bedrijven moeten streven naar een exceptionele service, omdat de klantverwachtingen hoger worden. Dat blijkt uit onderzoek van Zendesk.
Volgens het onderzoek van Zendesk is 66 procent van de klanten minder geduldig dan vorig jaar, terwijl 64 procent van de bedrijven zegt dat klantenservice directe impact heeft op bedrijfsprestaties. Peter Lorant, Chief Operations Officer EMEA bij Zendesk: ‘De verwachtingen van klanten zijn duidelijk sneller gestegen dan CX-leiders konden bijhouden. Daarbij wordt de economie lastiger en neemt de wereldwijde concurrentie toe. Daarom is dit het moment voor bedrijven om slimme strategieën te implementeren om hun CX-initiatieven te versnellen en op lange termijn concurrentievoordeel te realiseren.’
AI
Maar liefst 90 procent van de ondervraagden geeft in het onderzoek aan dat hun organisatie bots gebruikt om klanten naar de juiste oplossing te leiden. Dit zorgt ervoor dat servicemedewerkers meer tijd krijgen om zich te richten om meer complexe taken. Verder noemde 57 procent van de bedrijven de toegenomen productiviteit van servicemedewerkers als het grootste voordeel van de inzet van bots.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- Onderzoek: Energiecontracten te complex
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management