[branded content] Hoe houden marketingbureau's grip op hun urenregistraties?

[branded content] Hoe houden marketingbureau's grip op hun urenregistraties?
  • Algemeen
  • 28 okt 2022 @ 05:58
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 28 okt 2022 @ 05:58
  • Sales

Marketeers werken vaak tegelijkertijd aan meerdere projecten, voor verschillende opdrachtgevers. Het maakt het voor hun werkgever lastig om het juiste aantal uren aan de klant te factureren. Voorkom discussies tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, door vanaf het begin van een opdracht te werken met een urenregistratie tool.

Zo houd je als marketeer grip op de gewerkte uren per project

Er zijn online verschillende tools te vinden, waarmee je tegen betaling het aantal gewerkte uren per project bijhoudt. Het gaat hierbij veelal om online tools, geleverd als software as a service. Voordeel hiervan is dat de gemaakte uren op ieder moment en vanaf ieder apparaat bijgehouden kunnen worden. Er is niets vervelender dan het bijhouden van een losse urenregistratie op je computer, op je tablet en bijvoorbeeld op je telefoon.

Vaak bieden deze tools meer dan slechts de mogelijkheid om uren bij te houden. Kijk bijvoorbeeld eens naar een tool voor workforce management als TimeChimp. In dit artikel lees je meer over de voordelen van dergelijke tools.

Urenregistratie, rapportage en facturatie

Met een tool als TimeChimp hebben marketeers de mogelijkheid om nauwkeurig bij te houden op welk moment van de dag en op welke dagen van de week zij aan een project gewerkt hebben. Deze vorm van urenregistratie geeft de marketeer de mogelijkheid inzichtelijk te maken hoeveel uur hij of zij gewerkt heeft; terwijl diens werkgever direct het juiste aantal uur kan factureren bij de klant. Een win-win voor alle partijen! Daarbij bieden moderne tools de mogelijkheid om direct een automatisch gegenereerd rapport te downloaden. Aan welke klant werd deze maand de meeste tijd besteed? Past dit bij hetgeen je op voorhand verwacht had?

Personeelsplanning bijhouden was nog nooit zo makkelijk

Ook in de marketingbranche is de vraag naar personeel groot, passend bij het algehele beeld van de arbeidsmarkt. Het maakt dat het voor marketingbedrijven lastig is om de planning rond te krijgen aan het begin van de nieuwe maand. Het bijhouden van de personeelsplanning is met een tool voor workforce management straks een fluitje van een cent voor je. De tools tonen in een handig overzicht wie op welk moment werkt, wie de komende weken verlof op heeft genomen, enzovoorts. Op basis van deze data vul je de planning voor het begin van de week in. Zo kun je klanten vertellen wanneer er aan hun projecten gewerkt wordt, weten medewerkers van je marketingbureau op welke moment zij aan welk project werken en kun je alvast een inschatting maken van de omzet deze maand.

Tekst: Lequal | Afbeelding: 123RF

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken