[branded content] Hoe houden marketingbureau's grip op hun urenregistraties?
- 28 okt 2022 @ 05:58
- Sales
Marketeers werken vaak tegelijkertijd aan meerdere projecten, voor verschillende opdrachtgevers. Het maakt het voor hun werkgever lastig om het juiste aantal uren aan de klant te factureren. Voorkom discussies tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, door vanaf het begin van een opdracht te werken met een urenregistratie tool.
Zo houd je als marketeer grip op de gewerkte uren per project
Er zijn online verschillende tools te vinden, waarmee je tegen betaling het aantal gewerkte uren per project bijhoudt. Het gaat hierbij veelal om online tools, geleverd als software as a service. Voordeel hiervan is dat de gemaakte uren op ieder moment en vanaf ieder apparaat bijgehouden kunnen worden. Er is niets vervelender dan het bijhouden van een losse urenregistratie op je computer, op je tablet en bijvoorbeeld op je telefoon.
Vaak bieden deze tools meer dan slechts de mogelijkheid om uren bij te houden. Kijk bijvoorbeeld eens naar een tool voor workforce management als TimeChimp. In dit artikel lees je meer over de voordelen van dergelijke tools.
Urenregistratie, rapportage en facturatie
Met een tool als TimeChimp hebben marketeers de mogelijkheid om nauwkeurig bij te houden op welk moment van de dag en op welke dagen van de week zij aan een project gewerkt hebben. Deze vorm van urenregistratie geeft de marketeer de mogelijkheid inzichtelijk te maken hoeveel uur hij of zij gewerkt heeft; terwijl diens werkgever direct het juiste aantal uur kan factureren bij de klant. Een win-win voor alle partijen! Daarbij bieden moderne tools de mogelijkheid om direct een automatisch gegenereerd rapport te downloaden. Aan welke klant werd deze maand de meeste tijd besteed? Past dit bij hetgeen je op voorhand verwacht had?
Personeelsplanning bijhouden was nog nooit zo makkelijk
Ook in de marketingbranche is de vraag naar personeel groot, passend bij het algehele beeld van de arbeidsmarkt. Het maakt dat het voor marketingbedrijven lastig is om de planning rond te krijgen aan het begin van de nieuwe maand. Het bijhouden van de personeelsplanning is met een tool voor workforce management straks een fluitje van een cent voor je. De tools tonen in een handig overzicht wie op welk moment werkt, wie de komende weken verlof op heeft genomen, enzovoorts. Op basis van deze data vul je de planning voor het begin van de week in. Zo kun je klanten vertellen wanneer er aan hun projecten gewerkt wordt, weten medewerkers van je marketingbureau op welke moment zij aan welk project werken en kun je alvast een inschatting maken van de omzet deze maand.
Tekst: Lequal | Afbeelding: 123RF
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers