Onlinebank Knab haalt doelstellingen na valse start
- B2b
- 4 jun 2015 @ 13:51
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 4 jun 2015 @ 13:51
- Redactie B2B
Na een valse start in 2013 (de bank werd in 2012 opgericht) is 2014 het jaar waarin voor het eerst door onlinebank Knab de gestelde doelen werden behaald. Zo stroomden in 2014 ruim 40 duizend nieuwe klanten in en steeg het toevertrouwd vermogen naar net boven 1 miljard euro. Deze groei wordt mede verklaard doordat de gemiddelde particuliere klant bij Knab 145 euro per jaar bespaart op zijn bankzaken. Bij gemiddelde zakelijke klant bespaart 800 euro per jaar.
De valse start refereert aan de beginperiode toen het aantal klanten wat achterbleef. Een vast maandbedrag voor al je bankzaken was nog niet eerder gedaan in Nederland. Zo meldt het persbericht. Nu blijkt dat de gemiddelde klant van Knab op deze manier goedkoper uit is dan bij zijn reguliere bank en ook meer rente krijgt op zijn betaalrekening dan gemiddeld, namelijk 0,5 procent.
NPS
De Net Promotor Score is inmiddels omhoog gegaan, namelijk 26 bij particuliere klanten en 32 bij zakelijke klanten. De gemiddelde score bij grootbanken is -20. Verder is opvallend dat 74 procent van de klanten tot het mannelijk geslacht wordt gerekend. In onderstaande infographic zijn de resultaten van de online bank samengevat.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
- Nieuwe campagne Saxo focust op prijsstelling
- 'Er bestaan geen blauwdrukken voor marketing; jij ontwerpt de...
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing