Thecla Schaeffer (G-Star) maakt 1 juli overstap naar Accell Group
- B2b
- 22 mei 2018 @ 15:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mei 2018 @ 15:27
- Sjaak Hoogkamer
CMO Thecla Schaeffer van G-Star wordt de nieuwe CMO bij Accell Group N.V. 'Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,' aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf.
Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar. Hubert maakte recentelijk de overstap van Ikea naar Accell Group en nu haalt hij de gelauwerde Schaeffer aan boord om het marketinghoofdstuk van de fietsengigant snel en professioneel gestalte te geven. Pikant detail: vorig jaar eindigden Hubert en Schaeffer nog als de nummers 2 en 3 bij de verkiezing van de Marketeer of the Year.
Pharrell
Bestuurslid van ADCN, Schaeffer is sinds 2014 CMO bij G-Star en maakte furore als innovator die met singer-songwriter, artiest, filmproducent, rapper en creatief Pharrell Williams bijzondere stappen heeft gezet om het merk G-Star opvallend en duurzaam (plastic uit de oceaan als grondstof voor nieuwe jeans) in de etalage te zetten. Hubert: ‘Ik ben erg blij met haar komst in het team. Zij ziet net als ik en vele andere mensen die nu aan boord komen de vele kansen die er zijn in onze business.’ Volgens Hubert is Accell Group ‘1 grote marketinguitdaging, omdat er nog veel te winnen valt op dit gebied.’
Fietsreus
Accell Group richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen en fietsonderdelen en -accessoires. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen, gemeten in omzet. De bekendste merken van Accell Group zijn Haibike (DE), Winora (DE), Batavus (NL), Sparta (NL), Koga (NL), Lapierre (FR), Ghost (DE), Raleigh en Diamondback (UK, US, CA), Tunturi (FI), Atala (IT), Redline (US), Loekie (NL) en XLC (internationaal).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing