Thecla Schaeffer (G-Star) maakt 1 juli overstap naar Accell Group
- B2b
- 22 mei 2018 @ 15:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mei 2018 @ 15:27
- Sjaak Hoogkamer
CMO Thecla Schaeffer van G-Star wordt de nieuwe CMO bij Accell Group N.V. 'Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,' aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf.
Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar. Hubert maakte recentelijk de overstap van Ikea naar Accell Group en nu haalt hij de gelauwerde Schaeffer aan boord om het marketinghoofdstuk van de fietsengigant snel en professioneel gestalte te geven. Pikant detail: vorig jaar eindigden Hubert en Schaeffer nog als de nummers 2 en 3 bij de verkiezing van de Marketeer of the Year.
Pharrell
Bestuurslid van ADCN, Schaeffer is sinds 2014 CMO bij G-Star en maakte furore als innovator die met singer-songwriter, artiest, filmproducent, rapper en creatief Pharrell Williams bijzondere stappen heeft gezet om het merk G-Star opvallend en duurzaam (plastic uit de oceaan als grondstof voor nieuwe jeans) in de etalage te zetten. Hubert: ‘Ik ben erg blij met haar komst in het team. Zij ziet net als ik en vele andere mensen die nu aan boord komen de vele kansen die er zijn in onze business.’ Volgens Hubert is Accell Group ‘1 grote marketinguitdaging, omdat er nog veel te winnen valt op dit gebied.’
Fietsreus
Accell Group richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen en fietsonderdelen en -accessoires. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen, gemeten in omzet. De bekendste merken van Accell Group zijn Haibike (DE), Winora (DE), Batavus (NL), Sparta (NL), Koga (NL), Lapierre (FR), Ghost (DE), Raleigh en Diamondback (UK, US, CA), Tunturi (FI), Atala (IT), Redline (US), Loekie (NL) en XLC (internationaal).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing