Thecla Schaeffer (G-Star) maakt 1 juli overstap naar Accell Group

Thecla Schaeffer (G-Star) maakt 1 juli overstap naar Accell Group
  • B2b
  • 22 mei 2018 @ 15:27
  • 15932 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

CMO Thecla Schaeffer van G-Star wordt de nieuwe CMO bij Accell Group N.V. 'Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,' aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf.

Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar. Hubert maakte recentelijk de overstap van Ikea naar Accell Group en nu haalt hij de gelauwerde Schaeffer aan boord om het marketinghoofdstuk van de fietsengigant snel en professioneel gestalte te geven. Pikant detail: vorig jaar eindigden Hubert en Schaeffer nog als de nummers 2 en 3 bij de verkiezing van de Marketeer of the Year.

Pharrell

Bestuurslid van ADCN, Schaeffer is sinds 2014 CMO bij G-Star en maakte furore als innovator die met singer-songwriter, artiest, filmproducent, rapper en creatief Pharrell Williams bijzondere stappen heeft gezet om het merk G-Star opvallend en duurzaam (plastic uit de oceaan als grondstof voor nieuwe jeans) in de etalage te zetten. Hubert: ‘Ik ben erg blij met haar komst in het team. Zij ziet net als ik en vele andere mensen die nu aan boord komen de vele kansen die er zijn in onze business.’ Volgens Hubert is Accell Group ‘1 grote marketinguitdaging, omdat er nog veel te winnen valt op dit gebied.’

Fietsreus

Accell Group richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen en fietsonderdelen en -accessoires. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen, gemeten in omzet. De bekendste merken van Accell Group zijn Haibike (DE), Winora (DE), Batavus (NL), Sparta (NL), Koga (NL), Lapierre (FR), Ghost (DE), Raleigh en Diamondback (UK, US, CA), Tunturi (FI), Atala (IT), Redline (US), Loekie (NL) en XLC (internationaal).

 

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken