[NMW] Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken'
- B2b
- 26 aug 2020 @ 00:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementMarketing
- 26 aug 2020 @ 00:01
- Lucas Boon
Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. ‘Ik neem de bezoeker op Nima Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.’
Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Headliner Corné Hoogendoorn spreekt op donderdag 3 september om 09:00 uur in de Corpaloods.
Wat is het laatste nieuws bij Corendon?
De ontwikkelingen gaan snel. Helaas moeten we nog regelmatig vakanties van onze klanten annuleren, maar gelukkig zien we dankzij de lancering van het Nederlandse aanbod dat we goed inspelen op hun behoefte. Daarnaast zijn er nog voldoende mensen die wel naar het buitenland willen.
Voor welke marketinguitdaging staat Corendon op dit moment en welke rol speel jij daarin?
We zien dat een deel van onze klanten liever in Nederland blijft. Daar hebben we als benoemd goed op ingespeeld door ook Nederlands aanbod te lanceren met onder meer Costa Hollanda en recent een aantal excursiereizen voor het naseizoen. Het bereiken van onze doelgroep en aansluiten op hun wensen is de grootste uitdaging. Mensen die in Nederland vakantie willen vieren, moeten we zo min mogelijk vermoeien met aanbod naar het buitenland en vice versa.
Nima Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?
Ik heb er veel zin in. De interactie met de zaal en het netwerken zijn toch duidelijke meerwaarden van live events ten opzichte van webinars. Ik vind het tof dat de content van het event breed beschikbaar is door het ook online beschikbaar te stellen.
Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?
Corona heeft de reisbranche als een van de eerste, en meteen ook zeer hard, geraakt. Ik neem de NMW-bezoeker mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.
Welke andere talk zou je willen aanbevelen en waarom?
Ik kijk uit naar de sessie van Caroline van Turennout van Zeeman, een mooi merk met een duidelijke propositie. In de concurrerende markt waarin zij zich begeven weten ze toch consistent alles door te voeren. Ik ben het benieuwd naar het verhaal daarachter.
Hoelang blijf je op de borrel na afloop hangen?
Zolang het gezellig is, dus hopelijk heel lang.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Steven Bodde nieuwe CEO Traffic Today16-09-2025
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
- Loop: marketing in het AI-tijdperk08-09-2025
- Marketingtransfers week 36, 202505-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes