[NMD 2021] Thomas Barta – Krijgen jouw ideeën wel aandacht? (9)
- B2b
- 6 sep 2021 @ 11:18
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - KennissessieNima Marketing Day
- 6 sep 2021 @ 11:18
- Ryan Baij
Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 9 gaat over het onder de aandacht krijgen van ideeën.
Thomas Barta start deze masterclass met een pijnlijke boodschap voor de werknemer. ‘Als de budgetten rond jouw werkzaamheden gekort worden en je niet uitgenodigd wordt voor vergaderingen, dan is de reden vaak simpel: Zij geloven niet in dat jouw werk van belang is. In de meeste bedrijven is dit belang overigens groei’
Hij vervolgt het verhaal met een voorbeeld: ‘Hoe helpt jouw werk het bedrijf? Voor een salespersoon is dat heel makkelijk. Als je 100 auto’s verkoopt, is dat een duidelijk effect. Maar hoe meet je het effect van jouw werkzaamheden als IT’er, als onderdeel van HR? Hoe genereert die nieuwe software of de nieuwe strategie die groei die zo belangrijk is? Het is jouw taak om te laten zien hoe jouw werkzaamheden bijdragen.
Barta komt met een oplossing om dit te doen: ‘Onderken je problemen en leg uit hoe jouw werk helpt. Maak modellen, laat de data zien, doe voorstellen. Afhankelijk van wat je doet, verschilt ook het plan van aanpak. Heb geduld en uiteindelijk zullen mensen je meer zien. Ook al leidt het tot discussie, dan doe je er al meer toe dan voorheen'.
Tickets voor de Nima Marketing Day zijn hier te verkrijgen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
- SoftwareOne en Eye-Able richten zich... 26-06-2025
- Adform introduceert visuele planner... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation