'Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding

- B2b
- 6 apr 2025 @ 20:56
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2025 @ 20:56
- Kel Koenen
De KPN-campagne ‘Stukje van Mij’ is tijdens de Sabre Awards EMEA 2025 in Londen onderscheiden met de Platinum Sabre Award for Best in Show – de hoogste erkenning in Europese PR. Daarnaast won de campagne ook een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building.
De bekroonde campagne maakt deel uit van KPN’s #Beterinternet-platform en richt zich op het urgente maatschappelijke probleem van online shaming en het ongevraagd verspreiden van intieme beelden onder jongeren. De campagne combineerde maatschappelijke urgentie met creatieve impact en wist zowel de publieke opinie als de politiek te mobiliseren. Centraal in de campagne stonden KPN’s TikTok-talkshow en het nummer ‘Stukje van Mij’ van zangeres MEAU, dat inmiddels is bekroond met een platinum plaat.
Volgens de jury van de Sabre Awards wist KPN met ‘Stukje van Mij’ op indrukwekkende wijze merkvertrouwen en reputatie te versterken, terwijl het tegelijkertijd maatschappelijke verandering stimuleerde. Zo droeg de campagne bij aan de publieke discussie én de totstandkoming van de nieuwe Nederlandse Wet seksuele misdrijven.
De campagne werd ontwikkeld door een breed creatief team, bestaande uit Dentsu Creative, Mindshare Nederland, We Agency, Amp.Amsterdam, regisseur Emma Brandhorst, A Bigger Circle, team5PM, HPB | Het PR Bureau en natuurlijk KPN zelf.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 51, 202519-12-2025
- Conclusion Experience bereikt... 18-12-2025
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

