In Memoriam Jan Heuvel

In Memoriam Jan Heuvel
  • B2b
  • 9 nov 2021 @ 09:50
  • 14956 x gelezen
  • Link
  • Peter de Boer
    Peter de Boer

    Creative Director
    Viisi Hypotheken
  • Geen tag

Jan Heuvel (augustus 1959), dienstenmarketeer in hart en nieren, is na een ongelijke strijd met een zeldzame kankervorm overleden. Als zakelijk partner en medeoprichter van onna-onna, collega bij VODW, partner in proposition architects en vooral als vriend schrijf ik deze woorden.

Bij Jan past maar 1 begrip en dat is lust for life. Jan was zo’n beetje voor alles te porren, avontuur was zijn middelnaam.

Jan was nieuwsgierig en altijd rusteloos op zoek naar nieuwe mogelijkheden, nieuwe oplossingen en nieuwe proposities. Jan vond zichzelf eerst en vooral een propositiebakker die graag tot op het niveau onweerstaanbaar gegeten moest worden. Want de proof of the pudding was voor Jan altijd in the eating. Op het begrip MVP reageerde Jan steevast als door een wesp gestoken: ‘Hoezo minimum, maximum irresistible, daar ligt de lat!’

Het oprichten van ons eigen bedrijf onna-onna, samen met 4 andere founders, bleek uiteindelijk de gewenste geluksfactor te hebben waar Jan zijn onweerstaanbaarheidstheorie helemaal in kwijt kon.

Van A tot Z, door de hele keten heen datgene doen waar je klanten niet alleen blij van worden, maar ook blij van blijven. Jan was meester in het afpellen tot de kern waarmee hij de ziel van een product of dienst kon vatten, de basis om te weten hoe je onweerstaanbaar wordt.

Het was een genot om samen met hem vervolgens de creatieve vertaalslag te maken. Soms in een enorme flow, soms met de nodige schuring, maar altijd met een irresistible resultaat. Jan had een ongeremde passie voor muziek, hij speelde gitaar, schreef zelf composities en speelde rock zo hard af in zijn geliefde cabrio’s dat de politie hem ooit maande deze zachter af te spelen. Marathons vinkte Jan even makkelijk af als een ander een zondagmiddagwandelingetje. Karakteristiek voor Jan was zijn vrijwel altijd goedgeluimde lach, pretogen en cappuccinoverslaving. Zijn boek over dienstenmarketing is nog steeds verplichte kost voor marketingstudenten en zijn laatste boek, over de onweerstaanbaarheidstheorie, straalt een en al passie voor zijn vak uit.

Jan had een breed en diep netwerk van mensen die hem ongetwijfeld met een glimlach en een warm hart zullen herinneren. Een professional van zeldzaam getalenteerd niveau, gul, goedlachs en de spil van iedere brainstorm. Een authentiek mens dat zich in de turbulentie van het leven fier staande hield en een baken was voor ons vak en zijn beide kinderen Mike en Anouk. Rust zacht Jan.

Fotocredits: Luca di Tommaso

 

Peter de Boer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken