Kornuit mikt op nieuwe generatie bierdrinkers

Kornuit mikt op nieuwe generatie bierdrinkers
  • Bureaus
  • 7 mei 2018 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenDoelgroepen

Biermerk Kornuit heeft een nieuwe campagne: 'Made of Moments.' Met een tv-commercial, online film, videoclip en activatie wil het merk een nieuwe generatie bierdrinkers (jongeren tussen 20 en 30 jaar) bereiken.

'Samen met ons reclamebureau Fitzroy zijn we diep in de doelgroep gedoken om deze beter te begrijpen. We vonden een frisse mentaliteit en een optimistische kijk op het leven die goed bij Kornuit past, en die wij graag omarmen', aldus Jaap Sühre, Marketing Manager Kornuit.

'Jong zijn is moeilijk'

De belangrijkste uitkomst van een omvangrijk onderzoek dat door Mare werd uitgevoerd, is dat een groot deel van deze groep het moeilijk vindt om jong te zijn. Daartegenover staat echter dat deze generatie heel erg gemotiveerd is om alles uit het leven te halen. Ze vinden bijzondere ervaringen belangrijker dan geld of status. Ze zien het leven als een aaneenschakeling van mooie momenten.

De campagne portretteert een echte vriendengroep tijdens verschillende rijke momenten in hun leven: reizend, op festivals, met elkaar bij iemand thuis, maar ook alleen op een hotelkamer met een pizza. Muziek speelt een belangrijke rol in deze momenten. Om deze reden is Kornuit een samenwerking aangegaan met Tom Trago, de Amsterdamse DJ/producer die onlangs onder label Dekmantel zijn nieuwe album Bergen lanceerde. Deze samenwerking gaat verder dan alleen een soundtrack. Voor het nummer Working Machines heeft Kornuit met Trago een videoclip gemaakt die een diepere laag toevoegt aan de campagne. Samen verbeelden de film en de videoclip de tegenstrijdigheid van het jong zijn.

Marnix Tiggeloven, eigenaar van Fitzroy: 'Deze campagne is volledig gemaakt met, voor en door de doelgroep. Van strategie, creatie tot regie en editing. En wanneer bepaalde stakeholders het niet helemaal konden volgen, werden zij alleen maar meer enthousiast.'

De campagne wordt vertaald naar online, outdoor, cinema, tv en activaties die erop zijn gericht meer memorabele momenten met elkaar te ervaren. Eerder dit jaar lanceerde Kornuit ook haar nieuwe packaging die voortkomt uit deze nieuwe positionering en de campagne.

Credits

Klant:                   Kornuit; Ard Bossema, Jaap Sühre, Christian Camps

Bureau:                Fitzroy

Regie:                  Bear Damen

Productie:            CZAR

Muziek:                Tom Trago - Working Machines



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken