Hilarisch Pilsjasje van Dommelsch als reactie op hipster-moderniteiten
- Bureaus
- 8 aug 2018 @ 15:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - CampagnesMerkenBranding
- 8 aug 2018 @ 15:31
- Sjaak Hoogkamer
We weten niet of het veel gedragen gaat worden, maar biermerk Dommelsch geeft in elk geval met de introductie van het zogenoemde Pilsjasje een vette creatieve knipoog naar alle moderne fratsen en complexiteit rondom bierbeleving.
Volgens Sjors van Drie, brandmanager bij AB InBev, is de komst van het jasje ook een grappige verwijzing naar de nieuwe merkuitstraling en de introductie van de 0,0% variant van Dommelsch eerder deze maand. ‘Met de nieuwe uitstraling van Dommelsch willen we onze huidige pils-positie in de biermarkt versterken. Authentieke pils is nog altijd populair en speciaal voor die trouwe pils liefhebbers hebben we het Pilsjasje ontwikkeld. Een toegankelijk ontwerp voor iedereen, bedacht vanuit praktisch oogpunt om de beste kwaliteit bier met het jasje te garanderen.’
Het jasje is volgens Van Drie speciaal ontwikkeld als tegengeluid op de steeds complexere wereld van (speciaal)bieren en voorziet de bierliefhebber van goede pils. Het Pilsjasje is gemaakt van spijkerstof en bevat een koelvak, bieropener én zakje voor een borrelhap in één. Dus alle basics die je nodig hebt om te genieten van een pilsje, met of zonder alcohol. Moraal van dit verhaal volgens Van Drie: gewoon lekker normaal doen.
Hoe past deze video in de marketing/branding van Dommelsch?
Van Drie: ‘Dommelsch staat voor goed, betrouwbaar pils, met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Al 274 jaar (sinds 1744) doet Dommelsch waar het goed in is: pils brouwen. Half juli maakten we de plannen bekend voor de volgende fase Dommelsch. Dommelsch heeft een nieuwe uitstraling en we lanceerden Dommelsch 0,0%. Als volgende stap om Dommelsch nog meer op de kaart te zetten introduceren we het Dommelsch Pilsjasje en een online video. Zo steken we niet alleen Dommelsch, maar ook onze grootste fans in een nieuw jasje en laten we zien dat er nog heel veel geloof is in het merk. Nu en in de toekomst.’
Is dit echt bewust afzetten tegen speciaal bier en waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Wellicht om dat gewoon pils achterloopt in de verkoop?
‘Dommelsch wil zich nog nadrukkelijker profileren als goed, betrouwbaar en betaalbaar alternatief in een steeds complexere wereld van (speciaal)bieren. Dommelsch richt zich expliciet op de bierliefhebber die houdt van eerlijk en goed pils. Het biermerk is er natuurlijk ook voor bierliefhebbers die graag speciaal bier drinken, maar niet te ingewikkeld willen doen als het gaat om pils. Zo is Dommelsch duidelijk en herkenbaar in een complexe biermarkt. Het biertje is nog altijd in heel Nederland een geliefd kwaliteitsbier met sterke roots in de regio Valkenswaard. In de Randstad blijft met name Dommelsch pils in blik winnen aan populariteit.’
Kan dit binnen Ab Inbev met Leffe als speciaal biertje?
‘Dommelsch is goed pils met een goede prijs/kwaliteitverhouding, het heeft daarmee een duidelijke positie in ons portfolio. Het nieuwe design en de introductie van de 0,0% zorgt dat we nog meer opvallen op een frisse en verantwoorde manier.’
Zien wij het goed en is de hoofdrol in de video voor rapper Spacekees?
‘Het zou zo maar eens kunnen dat de acteur ook van andere zaken bekend is ;)’
Credits
Product en uitstraling: Dommelsch en Studio Lauda
Concept en productie: Tosti Creative
Videoproductie: Wolfstreet
Het Pilsjasje is een unisex ontwerp en verkrijgbaar (volwassenen 18+) via www.pilsjasje.nl.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky 07-02-2025
- Vogelbescherming Nederland: luister... 07-02-2025
- Your Majesty en Infinum onderzoeken... 07-02-2025
- Drie vragen aan… Maaike Maagdenberg06-02-2025
- Desperados lanceert nieuwe campagne... 05-02-2025
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day