Lubach, #Carnavalvrij en Code d'Azur strijden om Lovie Awards

  • Bureaus
  • 26 sep 2018 @ 11:36
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Social mediaCampagnesAwardDigitaal

Komende maand worden de Lovie Awards weer uitgereikt. Ook Nederland blaast een toontje mee bij deze Europese internetprijs. Zo kan Code d'Azur bureau van het jaar worden. Net als vorig jaar dingt ook Zondag met Lubach mee naar een publieksprijs.

Het is een lange waslijst, die Lovie Awards. Daarom zetten we een paar local heroes op een rij. Het publiek kan nog stemmen tot donderdagavond 27 september 2018 om middernacht.

Zo is Code d’Azur is als enig Nederlands bureau in de running voor The Lovie Awards 2018 Agency of the Year. Andere buitenlandse kanshebbers zijn de Duitse bureaus Jung von Matt, BBDO Berlin, Grabarz & Partner en Denkwerk. 

Het bureau heeft verder nog zes 'finalist-nominaties' en twee shortlist-plekken weten te veroveren met de service-bot BB voor KLM en twee projecten voor ABN Amro: The Lockdown (mobile AR-escaperoom) en de Verhuisapp.

Carnavalvrij

Contentmarketing bureau Blauw Gras is samen met Fama Volat vier keer genomineerd met de #Carnavalvrij-campagne voor de Lovie Awards. Voor Blauw Gras is dit de eerste Europese nominatie, na een jaar met veel Nederlandse bekroningen, van een Beste Social Award tot een bokaal van ADCN en de Dutch Interactive Awards. 

De nominaties zijn in de categorieën Best Brand Strategy planning, Best Integrated Campaign, Best Social Media Campaign en Food & Beverage. Ook staat de campagne op de shortlist voor een juryprijs.

Erjon Tuenter, mede-oprichter en Operational Director van Blauw Gras: 'Carnavalvrij is een campagne die past bij de identiteit van Bavaria en de doelgroep in het hart heeft geraakt. Ik ben heel blij dat we in de relatief korte aanlooptijd een breed scala aan social (video) content hebben kunnen creëren om de campagne optimaal te laden en zichtbaarheid te geven. Alles klopte tijdens deze campagne, alle betrokken partijen waren zeer goed op elkaar ingespeeld en we hebben samen het maximale resultaat bereikt. Erg tof dat de campagne nu zelfs internationaal erkenning krijgt.'

Tweede nominatie voor Lubach

Voor het tweede jaar op rij is een video van het programma Zondag met Lubach genomineerd voor een Lovie Award. Lubach's parodie op de Amerikaanse wapenlobbyclub NRA maakt kans op een prijs in de categorie Comedy.

In een eerste reactie meldt Arjen Lubach: 'Ik denk dat ik in de finale een nummer van Whitney Houston ga doen.' De genomineerde video van Lubach is ondertussen bijna 4 miljoen keer bekeken.

Ook MediaMonks, usual suspect bij internationale reclameprijzen, heeft meerdere finaleplekken. Via de website van de Lovie Awards kan tot 28 september worden gestemd op de genomineerden. De uitreiking van de awards vindt plaats in oktober.

Finalisten in categorie Online Advertising

  • Best Digital Campaign: Paradise Found (Cheil Germany), Vacanceselect – Personal booking experience (Dept), The blind photographer (Grabarz & Partner)
  • Best Integrated Campaign: Save our Species (BETC), Bavaria #Carnavalvrij (Blauw Gras), Samsung Land of Emojis (Cheil Germany), Snapchat Puggerfly (Wieden & Kennedy London)
  • Best PR Campaign: Save our Species (BETC), Samsung Land of Emojis (Cheil Germany), The Uncensored Playlist (MediaMonks)
  • Best Social Media Campaign: Help for Help (BBDO Berlin), Bavaria #Carnavalvrij (Blauw Gras), #ImPerfect (Stendahls)
  • Best Brand Strategy & Planning: Paradise Found (Cheil Germany), Bavaria #Carnavalvrij (Blauw Gras)
  • Best Cause Marketing Campaign: The Uncensored Playlist (MediaMonks), Billboards Beyond Borders (Akestam Holst NoA), Turkcell – #EngelTanimayanlar (People With No Boundaries), Tango Dance (Turkcell)


Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken