Rutgers lanceert codewoord tegen ongewenst seksueel gedrag
- Bureaus
- 17 okt 2018 @ 10:09
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 17 okt 2018 @ 10:09
- Redactie Bureaus
Ongewenst seksueel gedrag komt nog steeds vaak voor, met name tijdens het uitgaan. Niet alleen vrouwen (ruim 50%) hebben er mee te maken, ook mannen: één op de vijf. Daarom ontwikkelde The Merge een campagne met een codewoord.
De moeilijkheid bij dit soort campagnes schuilt in het feit dat iedereen een eigen grens heeft. Dat maakt wat als ongewenst seksueel gedrag ervaren wordt voor iedereen anders is. Een tweede moeilijkheid is hoe je in ‘the heat of the moment’ ongewenst seksueel gedrag aansnijdt zonder de sfeer te verpesten.
Casual flirt-check
Daarom is het uitgangspunt van de campagne positief: uitgaan is leuk en flirten is leuk, laten we dat zo houden. Het mechaniek van de campagne is een simpele vraag: ‘Ben je oké?’ Zo kun je heel casual checken of iemand ‘oké’ is als je denkt dat er iets aan de hand is.
De boodschap is simpel: Zie je ongewenst seksueel gedrag? Stel dan de vraag. Hiermee wordt ‘Ben je oké?’ het codewoord tegen ongewenst seksueel gedrag.
Veel supporters van 'oké'
Inmiddels zijn al meer dan 50 organisaties 'oké' en groeit online het aantal supporters van 'oké' razendsnel. De campagne is te zien op Facebook, Snapchat en Instagram. Op de website:benjeoke.nl kun je de campagne steunen en vind je instructievideo’s over ‘Ben je oké?’.
De campagne is tot stand gekomen door een ‘merge’ van: Rutgers, The Merge, No Thanks, Celebrate Safe, VNPF, Brandfirm, Shop Around / Xaviera Altena, MonkeyStation en Ava Meijer.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes