Epica Awards 2018: Nederland valt 13 keer in de prijzen

Epica Awards 2018: Nederland valt 13 keer in de prijzen
  • Bureaus
  • 16 nov 2018 @ 10:43
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ReclameAward

De Epica Awards zijn gisteravond uitgereikt in het Tropenmuseum te Amsterdam. In totaal vielen er 13 van de 27 Nederlandse inzendingen in de prijzen, waaronder één keer goud voor Wieden+Kennedy. MarketingTribune sprak na afloop met Kyra Roest, vanuit Nederland ambassadeur van de internationale journalisten-vakprijs.

Goud

Wieden+Kennedy Amsterdam voor Nike met 'Just Do It: Caster Semenya' (Fashion, Footwear & Personal Accessories). Zie video onder.

Zilver

Wieden+Kennedy Amsterdam for Nike met dubbel-campagne 'Never Ask' (Fashion, Footwear & Personal Accessories)

180 Kingsday voor Amstel Russia met 'Hold my Beer'( Alcoholic Drinks)

J. Walter Thompson Amsterdam voor Opel Nederland met 'Jade' (Vehicles, Automotive Services & Accessories)

Publicis One (Leo Burnett / Publicis) voor Amsterdam Metropolitan Area met 'The first shoe made from recycled gum - Gum recycling bins' (Media Innovation - Alternative Media)

Sizzer voor Diesel met 'Hate Couture'  (Best Use of Music)

Brons

Wieden+Kennedy Amsterdam voor AB InBev met 'Oceans Week' (Public Relations)

180 Kingsday met The Flower Council of Holland met 'We need more flowers' (Copywriting & Storytelling)

72andSunny Amsterdam voor AXE met 'AXE Music 'Burn Out'' (Branded Content - Music Video)

Dawn voor Zorg en Zekerheid met 'Six Minute Stories' (Branded Content - Native Advertising)

XXS Amsterdam voor Basic-Fit met 'Get fit for summer billboards' (Promotions & Incentives)

Publicis One (Leo Burnett / Publicis) voor Amsterdam Metropolitan Area met 'The first shoe made from recycled gum' (Fashion, Footwear & Personal Accessories)

Sizzer voor Glück Berlin Werbeagentur and Schweppes met 'Time travel' (Best Use of Music)

Bekijk een overzicht van de winnende campagnes op de website.

 

Kyra Roest: 'Over inspiratie gesproken'

Een eerste reactie van Kyra Roest, vanuit Nederland ambassadeur van de internationale vakprijs: 'Ik ben gesloopt. Maar ook trots. Ik denk dat we (Nederland, red.) het goed hebben gedaan dit jaar.' Over de gouden award voor Wieden+Kennedy: 'Zij zijn internationaal actief, daar zal het aan liggen. Plus het feit dat het natuurlijk een sterke campagne is.'

De jurering, conferentie en uitreiking van de Epica Awards vonden dit jaar, net als in 2016, in Amsterdam plaats. Roest noemt het een eer om de vakprijs naar Nederland te hebben gehaald. 'En het was een nog grotere eer om van de overkoepelende organisatie te horen dat het de 'best Epica ever' was. Overdag zaten er honderd man (merken, bureaus, journalisten, red.) intensief te luisteren naar verhalen van merken die een maatschappelijk standpunt innemen en te discussiëren over de verantwoordelijkheid van de industrie in 't geheel. ’s Avonds zat een volle zaal inclusief winnaars, bureaus en creatieven uit het buitenland in de Maximazaal van het Tropenmuseum te kijken naar het beste werk van afgelopen jaar, geselecteerd door journalisten wereldwijd – over inspiratie gesproken.'

 


De Epica jury 2018, met op de voorgrond editorial editor Mark Tungate.

 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken