Redpepper laat werkzoekenden appen met personeel Mourik
- Bureaus
- 23 nov 2018 @ 11:48
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - WhatsAppRecruitmentCampagnesHR
- 23 nov 2018 @ 11:48
- Jeroen Mirck
Redpepper heeft een opmerkelijke arbeidsmarkt-campagne ontwikkeld voor het bedrijf Mourik. Geïnteresseerde kandidaten kunnen rechtstreeks online contact opnemen met 78 medewerkers voor informatie over het bedrijf en vacatures.
Sollicitanten heeft vandaag de dag volop keuze, zo licht Tjeerd de Jong van RedPepper Arbeidsmarkt Communicatie de keuzes voor deze campagne toe. 'Hij of zij zal zich afvragen: “Waarom moet ik bij Mourik komen werken?" Uit interviews die wij hielden onder bestaande medewerkers bleek een extreem hoge medewerkerstevredenheid.'
Daarom bedacht Redpepper dat kandidaten gewoon direct hun vragen over werken bij Mourik kunnen stellen aan de mensen die er werken. In een serie korte video's wordt dit als volgt verwoord: 'Praat met ze, chat met ze, bel met ze, iedereen staat voor je klaar.'
Informele gesprekken
Het contact is dus informeel praten, geen 'mooie verhalen middels gelikte personeelswervingscampagnes', aldus de Jong. Een manier van werven die hij zelf ook nog niet eerder zag. 'Maar we gaan nog verder. Bij elke online vacature van Mourik worden een aantal (toekomstige) collega’s uit het veld gemeld met naam, telefoon en Whatsapp-gegevens vermeld. Mensen met een vergelijkbare functie of collega’s van de betreffende afdeling. Die zijn rechtstreeks te benaderen.'
Deze medewerkers willen hun ervaringen en bevinden graag delen over het werken bij Mourik, dat werkzaam is in infra & industry services. De Jong: 'Misschien niet altijd meteen, ze zijn immers aan het werk. Maar soms op een later tijdstip, met een kop koffie als dat schikt.'
Redpepper heeft deze campagne ontwikkeld in nauwe samenwerking met de tech-startup Wonderkind.
Credits
Opdrachtgever: Mourik, Frans Spekking, Miranda Schippers
Bureau: Redpepper, Tjeerd de Jong, Karel Beijen
Tech: Wonderkind, WebNL
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- vacature
- B2B
- arbeidsmarktcommunicatie
- Mourik
- bellen
- recruitment
- campagne
- Redpepper
- HRM
- appen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes