Redpepper laat werkzoekenden appen met personeel Mourik
- Bureaus
- 23 nov 2018 @ 11:48
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - WhatsAppRecruitmentCampagnesHR
- 23 nov 2018 @ 11:48
- Jeroen Mirck
Redpepper heeft een opmerkelijke arbeidsmarkt-campagne ontwikkeld voor het bedrijf Mourik. Geïnteresseerde kandidaten kunnen rechtstreeks online contact opnemen met 78 medewerkers voor informatie over het bedrijf en vacatures.
Sollicitanten heeft vandaag de dag volop keuze, zo licht Tjeerd de Jong van RedPepper Arbeidsmarkt Communicatie de keuzes voor deze campagne toe. 'Hij of zij zal zich afvragen: “Waarom moet ik bij Mourik komen werken?" Uit interviews die wij hielden onder bestaande medewerkers bleek een extreem hoge medewerkerstevredenheid.'
Daarom bedacht Redpepper dat kandidaten gewoon direct hun vragen over werken bij Mourik kunnen stellen aan de mensen die er werken. In een serie korte video's wordt dit als volgt verwoord: 'Praat met ze, chat met ze, bel met ze, iedereen staat voor je klaar.'
Informele gesprekken
Het contact is dus informeel praten, geen 'mooie verhalen middels gelikte personeelswervingscampagnes', aldus de Jong. Een manier van werven die hij zelf ook nog niet eerder zag. 'Maar we gaan nog verder. Bij elke online vacature van Mourik worden een aantal (toekomstige) collega’s uit het veld gemeld met naam, telefoon en Whatsapp-gegevens vermeld. Mensen met een vergelijkbare functie of collega’s van de betreffende afdeling. Die zijn rechtstreeks te benaderen.'
Deze medewerkers willen hun ervaringen en bevinden graag delen over het werken bij Mourik, dat werkzaam is in infra & industry services. De Jong: 'Misschien niet altijd meteen, ze zijn immers aan het werk. Maar soms op een later tijdstip, met een kop koffie als dat schikt.'
Redpepper heeft deze campagne ontwikkeld in nauwe samenwerking met de tech-startup Wonderkind.
Credits
Opdrachtgever: Mourik, Frans Spekking, Miranda Schippers
Bureau: Redpepper, Tjeerd de Jong, Karel Beijen
Tech: Wonderkind, WebNL
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Redpepper
- Mourik
- bellen
- campagne
- recruitment
- HRM
- arbeidsmarktcommunicatie
- appen
- vacature
- B2B
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing