Ahold verruilt Wavemaker voor Dentsu Aegis

- Bureaus
- 5 dec 2018 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PitchesMediabureauMarketingReclame
- 5 dec 2018 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Na een uitvoerig pitchproces heeft Ahold Delhaize in Nederland vanaf januari 2019 een nieuwe mediabureau. Dentsu Aegis Network gaat aan de slag voor Albert Heijn, Bol.com, Etos en Gall & Gall. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Wavemaker.
Door het sterk toenemende bereik van eigen mediakanalen en beschikbare data krijgen retailers steeds meer de rol van een mediabureau. Om nog beter gebruik te kunnen maken van deze kentering gaat er meer vanuit eigen regie gewerkt worden. Met alle media inkoop disciplines onder één dak is het doel om nog sneller, effectiever en integraler te zijn. Met Dentsu Aegis is een sterke partner gevonden die deze verandering van denken en doen verder kan vormgeven.
Talent, strategie en samenwerking
In het pitchproces is vooral gelet op talent, strategie en de wijze van samenwerking. Er is gezocht naar toegevoegde waarden die verder gaan dan alleen de laagste prijs. In dit traject is ervoor gekozen om de gebruikelijke manier van pitchen te doorbreken; lange presentaties en uitvoerige pitch shows hebben plaatsgemaakt voor kernachtige werksessies en 1 op 1 interviews waar met name gefocust is op onderlinge synergie om tot de beste media inzet te kunnen komen. Het pitch proces is begeleid door Ahold Delhaize NFR Sourcing in samenwerking met fma Nederland.
Julius Minnaar, CEO Dentsu Aegis Network Nederland: 'Onze keuze om mee te doen aan dit vernieuwende pitchproces werd met name gedreven door de insteek om mensen en talenten centraal te zetten. Tijdens de werksessies bleek vervolgens dat er een juiste match was met Ahold Delhaize op persoonlijk vlak en de gedeelde visie op intensief geïntegreerd samenwerken. Het Ahold Delhaize pitch team was professioneel en inhoudelijk sterk. We kijken dan ook uit naar een prachtige samenwerking en zijn trots op het vertrouwen dat Ahold Delhaize in ons stelt.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw verkeersbord vraagt aandacht... 30-05-2023
- Effie Awards introduceert... 30-05-2023
- Nieuwe merkstrategie en -identiteit... 30-05-2023
- [branded content] Squla focust op... 30-05-2023
- Jonge creatieven bepleiten trein... 30-05-2023
- Being There organiseert Insight... 28-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres