Albert Heijn start reclame-pitch

Albert Heijn start reclame-pitch
  • Bureaus
  • 31 jan 2019 @ 11:32
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketingRetailPitchesReclame

Albert Heijn start in februari met een pitch voor een reclamebureau dat verantwoordelijk wordt voor de merkcampagnes. De retailer benadrukt dat ook het huidige bureau TBWA\Neboko is uitgenodigd om mee te doen.

De pitch wordt begeleid door 3MO en duurt naar verwachting enkele maanden. In die periode blijft TBWA\Neboko campagnes maken voor Albert Heijn.

Johan van der Zanden, vice-president Marketing & Communicatie bij Albert Heijn: 'AH is een ijzersterk merk dat heel Nederland verbindt en alle Nederlanders raakt. Wij helpen en inspireren klanten dagelijks met lekker en gezond eten en gemakkelijk en betaalbaar boodschappen doen. Wij willen ons verhaal consistent en impactvol blijven communiceren in de diverse marketingkanalen.'

Retailmarkt in beweging

Het medialandschap en de retailmarkt zijn sterk in beweging, zo benadrukt Van der Zanden. 'Albert Heijn wil ook in de marketingcommunicatie voorop blijven lopen. Wij gaan in de markt op zoek naar een onderscheidend campagne-construct en we vragen in de pitch drie tot vier bureaus om hierover met ons mee te denken. Om daarna de keuze te kunnen maken met welk reclamebureau wij de merkcampagnes gaan maken voor de komende jaren.'

Dat klinkt als kritiek op de huidige campagne, maar Van der Zanden zegt dit over zijn huidige bureau: 'Meer dan tien jaar heeft Albert Heijn succesvolle en spraakmakende campagnes ontwikkeld met TBWA\Neboko en we zijn trots op de prijzen die we samen hebben gewonnen. Ik ben dan ook blij dat zij meedoen aan deze pitch.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken