RET wil verbinden met OVMiles-campagne
- Bureaus
- 18 jun 2019 @ 11:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesMerkenReclame
- 18 jun 2019 @ 11:01
- Jeroen Mirck
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET heeft een nieuwe campagne gelanceerd: ’Beleef OVMiles’. Met deze campagne onderstreept de vervoerder zijn rol als sociale verbinder in de regio Rotterdam.
OVMiles is het programma waarmee reizigers met hun OV-chipkaart sparen voor leuke kortingen en extra's. Met de nieuwste campagne speelt de RET in op het positieve gevoel dat OVMiles kan oproepen. Met meer emotie dan in voorgaande campagnes. De campagnebeelden laten zien dat reizen met het openbaar vervoer aantrekkelijke belevingen letterlijk dichterbij laat komen.
Het campagneconcept ‘Beleef OVMiles’ brengt dit op een krachtige en inspirerende manier in beeld én stelt tegelijkertijd de reiziger centraal. In de campagnebeelden verandert het uitzicht vanuit de tram in een onderwaterwereld, danst er een ballerina of waant de reiziger zich in een restaurantkeuken. Het concept en de realisatie van de campagne is van de hand van Doornvogel.
Nieuwe OV-gangers werven
Maddy Bolhuis, manager Propositie Marketing van de RET: 'Met de campagne ‘Beleef OVMiles’ wil de RET nieuwe deelnemers voor OVMiles werven, maar ook de huidige deelnemers inspireren. Om dat in één campagne te verenigen was een uitdaging, maar voor ons gevoel is het uitstekend gelukt.'
Voor de campagne wordt een mix van eigen en externe media ingezet: abri's, Instagram,Facebook, studi's (in scholen), narrowcasting, flyers, Huis-aan-Huis bladen, advertentie en rubriek in Nieuwspeper, displays op verschillende stations met promoteams, de nieuwsbrief van de RET en een Wifi-banner van de RET.
RET als sociale verbinder
De RET wil goed openbaar vervoer aanbieden door haar reizigers snel en comfortabel van A naar B te brengen, maar wil daarnaast ook sociale verbinder zijn tussen de stad en haar inwoners. Met OVMiles van de RET sparen reizigers met hun OV-chipkaart voor leuke kortingen en extra's in de regio Rotterdam. Met OVMiles krijgen reizigers dus de kans om nog meer uit het openbaar vervoer te halen. Tegelijkertijd ontdekken ze de regio Rotterdam en leren ze nieuwe plekjes en nieuwe mensen kennen. Door het openbaar vervoer te gebruiken, ervaren reizigers het gemak en comfort van het reizen met de RET. De RET doet dit alles in samenwerking met verschillende ondernemers uit de regio, die als deelnemende partners helpen om OVMiles mogelijk te maken.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management