RET wil verbinden met OVMiles-campagne

RET wil verbinden met OVMiles-campagne
  • Bureaus
  • 18 jun 2019 @ 11:01
  • 12224 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesMerkenReclame

Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET heeft een nieuwe campagne gelanceerd: ’Beleef OVMiles’. Met deze campagne onderstreept de vervoerder zijn rol als sociale verbinder in de regio Rotterdam.

OVMiles is het programma waarmee reizigers met hun OV-chipkaart sparen voor leuke kortingen en extra's. Met de nieuwste campagne speelt de RET in op het positieve gevoel dat OVMiles kan oproepen. Met meer emotie dan in voorgaande campagnes. De campagnebeelden laten zien dat reizen met het openbaar vervoer aantrekkelijke belevingen letterlijk dichterbij laat komen.

Het campagneconcept ‘Beleef OVMiles’ brengt dit op een krachtige en inspirerende manier in beeld én stelt tegelijkertijd de reiziger centraal.  In de campagnebeelden verandert het uitzicht vanuit de tram in een onderwaterwereld, danst er een ballerina of waant de reiziger zich in een restaurantkeuken. Het concept en de realisatie van de campagne is van de hand van Doornvogel.

Nieuwe OV-gangers werven

Maddy Bolhuis, manager Propositie Marketing van de RET: 'Met de campagne ‘Beleef OVMiles’ wil de RET nieuwe deelnemers voor OVMiles werven, maar ook de huidige deelnemers inspireren.  Om dat in één campagne te verenigen was een uitdaging, maar voor ons gevoel is het uitstekend gelukt.'

Voor de campagne wordt een mix van eigen en externe media ingezet: abri's, Instagram,Facebook, studi's (in scholen), narrowcasting, flyers, Huis-aan-Huis bladen, advertentie en rubriek in Nieuwspeper, displays op verschillende stations met promoteams, de nieuwsbrief van de RET en een Wifi-banner van de RET.

RET als sociale verbinder

De RET wil goed openbaar vervoer aanbieden door haar reizigers snel en comfortabel van A naar B te brengen, maar wil daarnaast ook sociale verbinder zijn tussen de stad en haar inwoners. Met OVMiles van de RET sparen reizigers met hun OV-chipkaart voor leuke kortingen en extra's in de regio Rotterdam. Met OVMiles krijgen reizigers dus de kans om nog meer uit het openbaar vervoer te halen. Tegelijkertijd ontdekken ze de regio Rotterdam en leren ze nieuwe plekjes en nieuwe mensen kennen. Door het openbaar vervoer te gebruiken, ervaren reizigers het gemak en comfort van het reizen met de RET. De RET doet dit alles in samenwerking met verschillende ondernemers uit de regio, die als deelnemende partners helpen om OVMiles mogelijk te maken.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken