Fresh Air Challenge van start

Fresh Air Challenge van start
  • Bureaus
  • 26 aug 2019 @ 09:43
  • 17173 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OutdoorCreatie

De kick-off van de tweede editie van Fresh Air Challenge, een competitie waarin creatieven worden uitgedaagd om hun eigen OOH-concepten tot leven te brengen, vindt plaats op vrijdag 6 september bij Pllek in Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich nu inschrijven.

De competitie wordt georganiseerd door ADCN, Kinetic en JWT A'dam. Vorig jaar was reclamebureau N=5 een van de winnaars: de creatieven van dit bureau bedachten een herdenkingscampagne voor het Nationaal Comité 4 en 5 mei, die eerder dit jaar met succes is uitgevoerd.

Dinesh Sonak, managing director van ADCN, laat weten: 'Er is nog zoveel meer creativiteit en dus impact mogelijk in out-of-home. Wij zoeken naar bureaus en merken die het lef hebben om de creatieve grenzen van het medium te verleggen. Niet alleen visueel, maar ook qua smart tech en brand statements. We kunnen op het gebied van inventiviteit nog veel leren uit de wereld van architectuur, mobiliteit en street art. We willen graag naar het creatieve niveau van outdoor in Londen groeien.'

Briefing

De competitie gaat op 6 september van start tijdens een kick-off event waarbij de briefing gepresenteerd wordt. Bij Pllek op de Amsterdamse NDSM-werf delen sprekers uit verschillende disciplines hun visie op creativiteit in buitenreclame. De talks worden gegeven door John Schoolcraft (Oatly), Carolien Glazenburg (Stedelijk Museum), Lode Schaeffer (Indie Amsterdam) en Marcel Kampman (We Make The City).

Alle concepten worden beoordeeld door een vakjury, bestaande uit onder meer Marc van Amerongen (JCDecaux), Dennis Kuperus (Kinetic) en Martijn van Meel (Greenhouse). Op 10 oktober worden de ingezonden ideeën tentoongesteld tijdens een expositie, waarna de drie winnaars bekend worden gemaakt. Winnende concepten worden tot leven gebracht in samenwerking met Exterion Media, JCdecaux, Clear Channel en Blowup Media.

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op de website.

Beeld door Nicolai Berntsen (via Unsplash).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken