Sven Vening en Boris Nihom leiden Achtung McGarryBowen
- Bureaus
- 26 aug 2019 @ 12:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategiePersonalia
- 26 aug 2019 @ 12:32
- Lucas Boon
Wisseling van de wacht bij reclamebureau Achtung McGarryBowen: Sven Vening en Boris Nihom nemen het directiestokje over van oprichter Dick Buschman.
Binnen de board van Dentsu Aegis Network Nederland, waar Achtung plus innovatielabel Kraftwerk deel van uitmaakt, wordt Buschman verantwoordelijk voor het creatieve cluster.
Nihom (links op foto) sloot zich in 2014 als partner en head of strategy aan bij Achtung en maakte van het toen puur digitale bureau een meer strategisch partner. Ook richtte hij Kraftwerk op als label voor digital product design en innovatie. Vening startte in 2015 bij Achtung als account & operations director. In die rol professionaliseerde hij de account, productie en operations-vloer en was hij nauw betrokken bij (gewonnen) pitches voor Pearle, Wehkamp, Videoland en KPN.
'Binnen ons bureau gaan denken en doen hand in hand', zegt Nihom. 'Bij iedereen overheerst een gevoel van ondernemerschap en ownership over zowel het grote plaatje als de dagelijkse realiteit - en daar sluit deze keuze bij aan. We delen de verantwoordelijk voor de business en daarbinnen zorgt Sven voor de delivery en ik voor de strategische visie.'
Koers houden
Het duo benadrukt dat het bureau verder gaat op de ingezette koers. Vening: 'We geven talenten veel verantwoordelijkheid en daar komen vooruitstrevende klanten op af. In de afgelopen vijf jaar hebben we mooie stappen gezet en daarom ben ik trots om samen met Boris dit mooie bureau naar een volgend niveau te tillen.'
Buschman: 'Ons innovatielabel Kraftwerk is inmiddels goed voor een derde van het bureau inkomen. Boris en Sven hebben een belangrijke rol gespeeld om het bureau te krijgen waar het nu is en ik draag het stokje dan ook met veel vertrouwen aan ze over.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

