Sven Vening en Boris Nihom leiden Achtung McGarryBowen

Sven Vening en Boris Nihom leiden Achtung McGarryBowen
  • Bureaus
  • 26 aug 2019 @ 12:32
  • 9809 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategiePersonalia

Wisseling van de wacht bij reclamebureau Achtung McGarryBowen: Sven Vening en Boris Nihom nemen het directiestokje over van oprichter Dick Buschman.

Binnen de board van Dentsu Aegis Network Nederland, waar Achtung plus innovatielabel Kraftwerk deel van uitmaakt, wordt Buschman verantwoordelijk voor het creatieve cluster. 

Nihom (links op foto) sloot zich in 2014 als partner en head of strategy aan bij Achtung en maakte van het toen puur digitale bureau een meer strategisch partner. Ook richtte hij Kraftwerk op als label voor digital product design en innovatie. Vening startte in 2015 bij Achtung als account & operations director. In die rol professionaliseerde hij de account, productie en operations-vloer en was hij nauw betrokken bij (gewonnen) pitches voor Pearle, Wehkamp, Videoland en KPN.

'Binnen ons bureau gaan denken en doen hand in hand', zegt Nihom. 'Bij iedereen overheerst een gevoel van ondernemerschap en ownership over zowel het grote plaatje als de dagelijkse realiteit - en daar sluit deze keuze bij aan. We delen de verantwoordelijk voor de business en daarbinnen zorgt Sven voor de delivery en ik voor de strategische visie.'

Koers houden

Het duo benadrukt dat het bureau verder gaat op de ingezette koers. Vening: 'We geven talenten veel verantwoordelijkheid en daar komen vooruitstrevende klanten op af. In de afgelopen vijf jaar hebben we mooie stappen gezet en daarom ben ik trots om samen met Boris dit mooie bureau naar een volgend niveau te tillen.'

Buschman: 'Ons innovatielabel Kraftwerk is inmiddels goed voor een derde van het bureau inkomen. Boris en Sven hebben een belangrijke rol gespeeld om het bureau te krijgen waar het nu is en ik draag het stokje dan ook met veel vertrouwen aan ze over.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken