Volvo lanceert Changemakers-campagne

Volvo lanceert Changemakers-campagne
  • Bureaus
  • 4 dec 2019 @ 10:43
  • 18500 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MerkenCampagnesRetail

Met 'Changemakers' lanceert automerk Volvo een campagne waarin eigenzinnige ondernemers laten zien hoe zij een actieve bijdrage leveren aan een duurzamere toekomst.

Volvo spreekt de ambitie uit om in 2040 een volledig klimaatneutraal bedrijf te zijn en binnen nu en vijf jaar vijf nieuwe, volledige elektrische modellen te introduceren. In 2025 moet de helft van de auto's die Volvo verkoopt elektrisch zijn.

In de nieuwe campagne, ontwikkeld door creatief productiebureau Captains, worden 'echte verhalen' verteld, waarin de duurzame ambities van Volvo benadrukt moeten worden. De verhalen lopen uiteen. Zo zien we Sid Vollebregt (zie onder) die drinkwater uit zeewater haalt door gebruik te maken van zonne- of windenergie en daarnaast Do Janne Vermeulen die gespecialiseerd is in duurzame houtbouw.

Hans Corssmit, manager communications bij Volvo, over de campagne: 'We hebben bewust gekozen voor verhalen die een breder perspectief hebben dan alleen de auto-industrie. Als Volvo zijn we ons bewust van onze rol om de CO2-voetafdruk per auto terug te brengen en de waardeketen onder de loep te nemen om onze planeet te beschermen. We zijn geïnspireerd door de passie en ambitie van de ‘changemakers’ en geven hen graag een podium.’'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken