Nieuw bureau Professional Outsiders zoekt naar reuring
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 12:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 17 jan 2020 @ 12:30
- Lucas Boon
Creatief Herbert van Hoogdalem gaat het nog één keer doen, maar wel parttime. Hij start samen met zijn partner Sanne Witkamp het nieuwe bureau Professional Outsiders.
'In het door droeve middelmatigheid getergde en door data gegijzelde grijze bedrijfsleven mag wel weer wat reuring. Wat vuur. Wat begeisterung. En vooral: wat creativiteit terug - zo is te lezen op de gisteren gelanceerde website van Professional Outsiders.
Sanne Witkamp.
Samen met zijn partner Sanne Witkamp, met wie hij zeven jaar samenwerkte op ad-hoc basis, heeft Van Hoogdalem besloten nog één keer een bureau op te zetten. Maar wel voor slechts twee dagen per week, hij heeft immers nog meer te doen. En het moet vooral niet op werken gaan lijken. 'Ik word volgende maand 50, dus ik weet inmiddels prima wat ik wel en wat ik niet meer wil - en hoe dat dan zou moeten. Het is geen geheim dat ik een grote aversie heb tegen 'het vak' of de oppervlakkigheid ervan. Maarja, ik word dagelijks gebeld of ik nog beschikbaar ben. Het leek me zonde om dat allemaal te laten lopen, maar ik wil het alleen nog doen op mijn voorwaarden.'
Huisregels
Die voorwaarden staan duidelijk omschreven op de website, onder de zogenoemde huisregels. Zo worden vergaderingen en brainstorms zoveel mogelijk gemeden, gooit het duo graag de knuppel in het hoenderhok en wordt er niet gepitched. Witkamp vult aan: 'Die zucht naar efficiëntie, naar de essentie, vertaalt zich ook in de drie proposities die we aanbieden. Hit & Run voor snelle en simpele interventies. Devil's Advocate waarmee we second opinions binnen de consultancywereld introduceren. Shift Happens, een strategy & identitytraject dat desnoods is op te knippen in vier losse modulen. We richten ons alleen op strategie en creatie, voor executie hoef je bij ons niet aan te kloppen.'
Professional Outsiders werkt vanuit Bulb Spaces in Heemstede en is al aan de slag voor 'een groot whiskeymerk' en 'een grote software-ontwikkelaar.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management