Nokia maakt comeback in Bond-film
- Bureaus
- 5 mrt 2020 @ 09:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMerkenEntertainmentFilm
- 5 mrt 2020 @ 09:51
- Lucas Boon
Telefoonmerk Nokia lanceert een nieuwe wereldwijde marketingcampagne, ontwikkeld door reclamebureau Grey London. In de nieuwste James Bond-film No Time To Die (door het coronavirus uitgesteld naar november) komt het ietwat vergeten merk uitvoerig in beeld.
In de film zien we actrice Lashana Lynch (als 007-agente Nomi) 'een breed scala aan mogelijkheden' van zowel oude als nieuwe Nokia-modellen gebruiken om haar missie te voltooien. Zo komt de Nokia 7.2 voorbij, maar ook de iconische 3310. De campagne gaat officieel van start op zondag 8 maart, tevens Internationale Vrouwendag. De film No Time To Die zou in april in première gaan, maar vanwege het coronavirus is deze uitgesteld tot november.
Lashana Lynch zegt: 'Mijn eerste mobiele telefoon was een Nokia 3210, toen ik ongeveer tien jaar oud was. Achteraf gezien was dat mijn smartphone van de jaren '90. Dat ik de knoppen en covers kon veranderen terwijl ik Snake speelde, fantastisch! In mijn kindertijd heb ik de Nokia-telefoons natuurlijk sterk zien evolueren. Ik vind het dan ook mooi om nu de rol van Nomi te vertolken en de nieuwste smartphone voor dit iconische merk te helpen onthullen.'
Lashana Lynch.
Juho Sarvikas, chief product officer bij HMD Global (waar Nokia onder valt), zegt: 'Er is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond-films en dat is in No Time To Die niet anders. De focus van de film op innovatie en technologie maakt dit een krachtig partnership.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers