Ook Karwei springt in op 'upcycling'-trend
- Bureaus
- 18 aug 2020 @ 09:26
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaRetailCampagnes
- 18 aug 2020 @ 09:26
- Lucas Boon
Als het aan bouwmarktketen Karwei ligt, gooien we oude spullen niet weg, maar geven we ze een tweede leven. Een nieuwe online videocampagne in samenwerking met influencer Shelly Sterk moet dit idee kracht bij zetten.
Oude spullen een ‘tweede leven’ geven lijkt de nieuwste trend, gezien ook de recente 'Dumpen of aanpakken'-campagne van concurrent Hornbach. Origineel is de nieuwe campagne van Karwei daarom niet te noemen, maar het idee valt te prijzen. Zelf aan de slag met je oude spullen is duurzaam, milieubewust en vooral niet duur, dus waarom niet?
In een online video-reeks, waarin verfmerk Histor veelvuldig naar voren komt, inspireert Sterk de kijker om met een klein budget zijn oude spullen zelf op te knappen. Niet weggooien, maar upcyclen, zo luidt het credo. De campagne is bij Karwei inhouse bedacht en ontwikkeld.
Shelly Sterk, die sinds vorige week ook influenct in de campagne van Audi, heeft ooit zelf een 'klushuis' gekocht en kan zich daarom goed vinden in de nieuwe campagne van Karwei. 'Door een flinke verbouwing van mijn huis heb ik veel ervaring opgedaan met het upcyclen van oude elementen. Met deze videoserie wil ik laten zien hoe leuk het is om zelf aan de slag te gaan en dat het mogelijk is om van oude spullen weer gloednieuwe items te maken. Soms herken je ze niet meer terug!'
Lisa-Marie Klap, brand & content manager bij Karwei, vult aan: 'Steeds meer consumenten willen graag zuinig omgaan met spullen en deze zelf opknappen, maar weten niet hoe ze te werk moeten gaan. Met deze campagne laten we zien hoe makkelijk het is om met een klein budget een mooier interieur te creëren.'
Elke week verschijnt er een nieuwe aflevering op het YouTube- en Instagram-kanaal van Karwei. Bekijk hieronder de eerste video:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing