Ook Karwei springt in op 'upcycling'-trend

Ook Karwei springt in op 'upcycling'-trend
  • Bureaus
  • 18 aug 2020 @ 09:26
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaRetailCampagnes

Als het aan bouwmarktketen Karwei ligt, gooien we oude spullen niet weg, maar geven we ze een tweede leven. Een nieuwe online videocampagne in samenwerking met influencer Shelly Sterk moet dit idee kracht bij zetten.

Oude spullen een ‘tweede leven’ geven lijkt de nieuwste trend, gezien ook de recente 'Dumpen of aanpakken'-campagne van concurrent Hornbach. Origineel is de nieuwe campagne van Karwei daarom niet te noemen, maar het idee valt te prijzen. Zelf aan de slag met je oude spullen is duurzaam, milieubewust en vooral niet duur, dus waarom niet?

In een online video-reeks, waarin verfmerk Histor veelvuldig naar voren komt, inspireert Sterk de kijker om met een klein budget zijn oude spullen zelf op te knappen. Niet weggooien, maar upcyclen, zo luidt het credo. De campagne is bij Karwei inhouse bedacht en ontwikkeld.

Shelly Sterk, die sinds vorige week ook influenct in de campagne van Audi, heeft ooit zelf een 'klushuis' gekocht en kan zich daarom goed vinden in de nieuwe campagne van Karwei. 'Door een flinke verbouwing van mijn huis heb ik veel ervaring opgedaan met het upcyclen van oude elementen. Met deze videoserie wil ik laten zien hoe leuk het is om zelf aan de slag te gaan en dat het mogelijk is om van oude spullen weer gloednieuwe items te maken. Soms herken je ze niet meer terug!'

Lisa-Marie Klap, brand & content manager bij Karwei, vult aan: 'Steeds meer consumenten willen graag zuinig omgaan met spullen en deze zelf opknappen, maar weten niet hoe ze te werk moeten gaan. Met deze campagne laten we zien hoe makkelijk het is om met een klein budget een mooier interieur te creëren.'

Elke week verschijnt er een nieuwe aflevering op het YouTube- en Instagram-kanaal van Karwei. Bekijk hieronder de eerste video:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken