SamenGezond neemt vooroordelen weg in nieuwe campagne

SamenGezond neemt vooroordelen weg in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 20 okt 2020 @ 12:26
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Gezond leven ervaren veel Nederlanders als lastig, duur of saai, en daar wil SamenGezond verandering in brengen. Het online gezondheidsprogramma ontwikkelde in samenwerking met reclamebureau Roorda een nieuwe campagne om deze vooroordelen weg te nemen.

Gezond leven is niet alleen weggelegd voor health freaks, maar ook voor mensen die hierbij een steuntje in de rug kunnen gebruiken, zo luidt de boodschap. Waar SamenGezond (onderdeel van zorgverzekeraar Menzis) vorig jaar een campagne met als pay-off 'de balans tussen gezond en ongezond' lanceerde, wil het met de nieuwe campagne verschillende vooroordelen van gezond leven wegnemen. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, social media en in online display. Er wordt gestart met het thema 'gezond & makkelijk', waarna tot het einde van het jaar 'gezond & voordelig', 'gezond & lekker' en 'gezond & gezellig' volgen.

SamenGezond heeft 405.000 deelnemers en werkt samen met onder meer het Kenniscentrum Sport en Bewegen, TNO, De Hartstichting en de Rijksuniversiteit Groningen. Roorda en SamenGezond werken sinds 2019 samen.

Bekijk de 'gezond & makkelijk'-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken