Artis lanceert 'shitty' campagne
- Bureaus
- 23 dec 2020 @ 14:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 23 dec 2020 @ 14:14
- Lucas Boon
In de nieuwe online campagne van Artis spelen poepende pinguïns, kamelen en olifanten de hoofdrol, die verwijzen naar het 'shitty' jaar dat de Amsterdamse dierentuin heeft beleefd.
De campagne, waarmee Artis om financiële steun vraagt, is ontwikkeld in samenwerking met de Amsterdamse bureaus Code d'Azur, Dawn en 51North. De fotografie komt van de hand van Tim Mintiens.
Als gevolg van de coronacrisis heeft Artis recent voor de derde keer dit jaar zijn deuren voor bezoekers moeten sluiten. Om de verliezen op te vangen lanceert de dierentuin deze campagne, waarin wordt opgeroepen 'een Tikkie naar keuze' te sturen. De campagne wordt uitgerold op Instagram, Facebook en de eigen website van Artis.
De financiële verliezen van het afgelopen jaar lopen naar eigen zeggen richting de 10 miljoen euro. Artis vraagt daarom, na het reduceren van kosten, uitstel van onderhoud, staking van vernieuwingsplannen en een reorganisatie onder de medewerkers, om hulp. 'Alle Tikkies helpen en met deze steun kan alles wat leeft, bloeit, groeit en poept in Artis met goede hoop aan het nieuwe jaar beginnen', aldus de dierentuin.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers