Nieuw condoommerk Huzzy gaat strijd aan met stereotypen
- Bureaus
- 16 dec 2020 @ 10:17
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - NieuwkomersCampagnesMerken
- 16 dec 2020 @ 10:17
- Lucas Boon
Vandaag betreedt een nieuw condoommerk de Nederlandse markt: Huzzy (spreek uit Hoezie). Met de introductiecampagne, ontwikkeld door creatief bureau Higuita, gaat het merk de strijd aan met stereotypen en zijn concurrent Durex.
De boodschap luidt: seks is niet alleen voor maatje 34 of mannen met een Hercules-figuur. Seks is voor iedereen. Met de lancering test Huzzy het geweten van social media en gaat het de strijd aan met stereotypen. De online videocampagne is het eerste wapenfeit van het eveneens nieuwe digitale bureau Higuita in Amsterdam, opgericht door Niek Eijsbouts (ex-SuperHeroes), Tom Hoogenboom, Martijn Hermans en Jorn de Geus.
Still uit videocampagne.
Op huzzy.love en YouTube circuleren reeds enkele video's van Huzzy, zowel gecensureerd als ongecensureerd. Social media 'blokkeert' volgens Huzzy en Higuita het materiaal, waarmee het merk de ongelijkheid wil aantonen. Niek Eijsbouts: 'Dat doen we natuurlijk om de kijker aan het denken te zetten. Instagram bijvoorbeeld zit nog steeds niet te wachten op -met name- vrouwelijk bloot. We willen een vergrootglas leggen op die ongelijkheid. Want waarom mogen we wel een blote man tot boven de gordel tonen, maar zijn vrouwentepels obsceen?'
Yannick Wille, medeoprichter van Huzzy, vult aan: 'We gaan de strijd aan met het beeld dat ons al jarenlang door dating-apps en condoom- en seksspeeltjesfabrikanten wordt voorgeschoteld. Een wereld waarin de man domineert en waarbij het lijkt alsof je alleen seks kunt hebben als je voldoet aan het ideale plaatje. Terwijl liefde bestaat bij de gratie van gelijkheid en iets is voor iedereen, ongeacht wie je bent of hoe je eruitziet.'
Voor de videocampagne gingen tal van mensen uit de kleren: jong oud, homo, hetero. Deen Willemstein (queer) zag de oproep en deed ook mee: 'Als queer is het moeilijk om mezelf te herkennen in een ander. Ik identificeer mezelf als non-binair transmasculine, maar ik zie mensen zoals mijzelf nooit in populaire media, laat staan in de biologieboeken. Ik heb ook veilige seks en voorlichting nodig. Daarom wil ik mezelf juist wél laten zien in deze campagne.'
Bekijk de (gecensureerde) online video hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

