'Play Mode' beschrijft houding waarin iedereen creatief kan zijn
- Bureaus
- 14 dec 2020 @ 10:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 14 dec 2020 @ 10:18
- Peter van Woensel Kooy
Het lijkt wel alsof we leven tussen Netflix en burn-out. We staan helemaal aan of helemaal uit. Precies daar tussenin bevindt zich de houding die je nodig hebt om creatief te zijn: de 'play mode'.
Topcreatief Barbara Tammes schreef er een boek over.
Creativiteit is volgens Tammes het mooiste dat er is. 'Het ligt aan de basis van humor, flirten, spelen en plezier. Maar ook van experimenteren, uitvinden en innoveren. Nog veel mooier dan kalm of gelukkig zijn is het om creatief te zijn. Dat kun je inzetten om de wereld te verbeteren of een bokkige peuter op andere gedachten te brengen. Want creativiteit is geen talent maar een houding. En in de play mode kunnen we allemaal creatief zijn.'
Barbara Tammes werkt sinds haar negentiende in de reclamewereld en is daarnaast ondernemer, auteur en illustrator. Ze ontving diverse prijzen voor haar creatieve reclamewerk, waaronder de Gouden Leeuw in Cannes. Haar boeken, zoals Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel (2011) en Het leven volgens Pippa Leeuwenhart (2015), zijn meermaals vertaald. Playmode lijkt hiermee zeker voor vakgenoten het ideale boek voor een speelse Kerst en het jaar daarna.
(PvWK)
Barbara Tammes
Playmode, hardcover ISBN: 9789038808604 €24,99, Singel Uitgeverijen
o.a. bestelbaar hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- wezenloos
- verdoven
- creatie
- Singel Uitgeverijen
- werken
- Nigh & Van Ditmar
- creatie
- houding
- leeuw
- te pletter
- boek
- Netflix
- copy
- burn-out.
- bevind
- play mode
- Pippa
- creatief
- Play Mode
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes