'Play Mode' beschrijft houding waarin iedereen creatief kan zijn
- Bureaus
- 14 dec 2020 @ 10:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 14 dec 2020 @ 10:18
- Peter van Woensel Kooy
Het lijkt wel alsof we leven tussen Netflix en burn-out. We staan helemaal aan of helemaal uit. Precies daar tussenin bevindt zich de houding die je nodig hebt om creatief te zijn: de 'play mode'.
Topcreatief Barbara Tammes schreef er een boek over.
Creativiteit is volgens Tammes het mooiste dat er is. 'Het ligt aan de basis van humor, flirten, spelen en plezier. Maar ook van experimenteren, uitvinden en innoveren. Nog veel mooier dan kalm of gelukkig zijn is het om creatief te zijn. Dat kun je inzetten om de wereld te verbeteren of een bokkige peuter op andere gedachten te brengen. Want creativiteit is geen talent maar een houding. En in de play mode kunnen we allemaal creatief zijn.'
Barbara Tammes werkt sinds haar negentiende in de reclamewereld en is daarnaast ondernemer, auteur en illustrator. Ze ontving diverse prijzen voor haar creatieve reclamewerk, waaronder de Gouden Leeuw in Cannes. Haar boeken, zoals Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel (2011) en Het leven volgens Pippa Leeuwenhart (2015), zijn meermaals vertaald. Playmode lijkt hiermee zeker voor vakgenoten het ideale boek voor een speelse Kerst en het jaar daarna.
(PvWK)
Barbara Tammes
Playmode, hardcover ISBN: 9789038808604 €24,99, Singel Uitgeverijen
o.a. bestelbaar hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bevind
- burn-out.
- te pletter
- copy
- wezenloos
- Pippa
- werken
- houding
- creatie
- Play Mode
- play mode
- Netflix
- creatief
- leeuw
- verdoven
- Singel Uitgeverijen
- boek
- Nigh & Van Ditmar
- creatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

