'Play Mode' beschrijft houding waarin iedereen creatief kan zijn

'Play Mode' beschrijft houding waarin iedereen creatief kan zijn
  • Bureaus
  • 14 dec 2020 @ 10:18
  • 9592 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketing

Het lijkt wel alsof we leven tussen Netflix en burn-out. We staan helemaal aan of helemaal uit. Precies daar tussenin bevindt zich de houding die je nodig hebt om creatief te zijn: de 'play mode'.

Topcreatief Barbara Tammes schreef er een boek over.

Creativiteit is volgens Tammes het mooiste dat er is. 'Het ligt aan de basis van humor, flirten, spelen en plezier. Maar ook van experimenteren, uitvinden en innoveren. Nog veel mooier dan kalm of gelukkig zijn is het om creatief te zijn. Dat kun je inzetten om de wereld te verbeteren of een bokkige peuter op andere gedachten te brengen. Want creativiteit is geen talent maar een houding. En in de play mode kunnen we allemaal creatief zijn.'

Barbara Tammes werkt sinds haar negentiende in de reclamewereld en is daarnaast ondernemer, auteur en illustrator. Ze ontving diverse prijzen voor haar creatieve reclamewerk, waaronder de Gouden Leeuw in Cannes. Haar boeken, zoals Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel (2011) en Het leven volgens Pippa Leeuwenhart (2015), zijn meermaals vertaald. Playmode lijkt hiermee zeker voor vakgenoten het ideale boek voor een speelse Kerst en het jaar daarna.
(PvWK)


Barbara Tammes


Playmode, hardcover ISBN: 9789038808604 €24,99, Singel Uitgeverijen
o.a. bestelbaar hier

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken