'Nieuwjaarsduik uit Blik' wint Sabre Award
- Bureaus
- 14 jun 2021 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsMarketing
- 14 jun 2021 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Nieuwjaarsduik uit Blik is bij de uitreiking van de Sabre Awards gekozen tot beste PR-campagne van de Benelux. Het is de vijfde keer in korte tijd dat deze opvallende actie van Unox een belangrijke vakprijs wint.
In de afgelopen maanden sleepte de Nieuwjaarsduik ook al twee San Accenten en twee Esprix Awards in de wacht.
De traditionele Nieuwjaarsduik kon dit jaar vanwege de coronapandemie niet doorgaan. Door soepblikken te vullen met echt zeewater kon heel Nederland op 1 januari toch fris het nieuwe jaar beginnen. De 'Nieuwjaarsduik uit Blik' werd in opdracht van Unox bedacht door reclamebureau Being There, en door Banka Media groot gemaakt via PR. Dit alles in nauwe samenwerking met Stichting Nieuwjaarsduiken, Zaanlandia Blikverpakkingen, Fast Forward Amsterdam en Sportvibes.
Live uitzending
De actie werd een ongekend succes. De 25 duizend blikken Noordzeewater die Unox ter beschikking stelde waren binnen 24 uur op. Letterlijk alle grote Nederlandse media besteedden aandacht aan de actie, in bijna 3000 publicaties. SBS6 wijdde er op 1 januari 2021 zelfs een hele live uitzending aan.
Een Sabre Award (‘Superior Achievement in Branding, Reputation and Engagement’) wordt wereldwijd beschouwd als de hoogste eer in het PR- en communicatievak. Van de 2000 ingezonden campagnes uit ruim 50 landen, waren 14 Nederlandse campagnes genomineerd. Slechts twee ervan wonnen uiteindelijk een felbegeerde Sabre Award. 'Welke opdrachtgever had de moed om dit te doen, in een tijd waarin elk evenement vanwege corona werd gecancelled? Dat kan alleen maar Unox zijn', blikt Erik Graadt van Roggen, merkstrateeg van Banka Media, trots terug.
Liane Lens van Unilever: 'Unox wil als merk een bijdrage leveren aan het vinden van klein geluk in het alledaagse. Daarbij spelen de vertrouwde producten van Unox, maar ook tradities zoals de Nieuwjaarsduik, een belangrijke rol. Deze Sabre Award is een internationale erkenning voor de Nieuwjaarsduik uit Blik en de bureaus die met bloed, zweet, tranen en een hele hoop zeewater aan deze campagne hebben gewerkt.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
- [column] Euforisch déjà vu06-11-2024
- Politie wil talePolitie wil talenten... 05-11-2024
- Het Rijksmuseum neemt je mee op een... 05-11-2024
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing