Bikkelhart treedt ook toe tot bureaugroep 4NG

Bikkelhart treedt ook toe tot bureaugroep 4NG
  • Bureaus
  • 12 jan 2022 @ 10:04
  • 13320 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Nieuwkomers
  • 12 jan 2022 @ 10:04
  • 13320 x gelezen
  • Ryan Baij

4NG neemt digitaal bureau Bikkelhart over. Het Amsterdamse bureau is specialist in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van de digitale klantreis.

4NG is een digitaal servicebureau dat via een buy-and-build-strategie zijn groeiplannen verwezenlijkt. Sind 2021 is 4NG toegetreden tot het ecosysteem van Conclusion. Bij eerdere overnames van bedrijven als Netvlies en Arlanet versterkte en verbreedde het vooral zijn aanbod en ervaring in de ‘achterkant’ van digitale processen. Bikkelhart is in 2009 opgericht en heeft 40 werknemers in dienst. Het bedrijf kent zijn oorsprong in de financiële dienstverlening, maar inmiddels bedienen ze een breed scala aan topmerken in verschillende branches. Het Amsterdamse digitale bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van online verkoop en digitale groei.

‘Door deze overname treden we toe tot de top-5 van digitale bureaus in Nederland’, zegt Ton Renes, M&A Director 4NG. ‘Met Bikkelhart erbij halen we een ontzettend creatieve en ervaren groep mensen aan boord. Het maakt ons in een klap thought leaders op het gebied van UX, UI en conversie-optimalisatie. En het sluit perfect aan op de bestaande diensten die we al bieden, waardoor we onze klanten van begin tot eind van dienst kunnen zijn. We hebben nu in onze bureaugroep 250 digitale experts die zich dagelijks bezighouden met het ontwikkelen en optimaliseren van complete digitale oplossingen voor local heroes.’

Bikkelhart wordt geleid door Laurens Hutten en Eric van Diemen, die het bedrijf mede hebben opgericht. Hutten is blij met de overname: ‘Wij worden blij van groei. Groei van onze klanten, groei van onze medewerkers én groei van ons bedrijf. We zijn trots op de prachtige merken waarvoor we werken, maar we merken dat er soms behoefte is aan een meer full-service-aanbod. Met 4NG en het netwerk van Conclusion kunnen we onze klanten nóg beter en completer van dienst zijn, zonder ons karakter en unieke aanbod op te hoeven geven.’

Bert Jan de Jongh, Director Business Transformation bij Conclusion: ‘Sinds 2021 participeert Conclusion in 4NG, waardoor wij onze klanten uitgebreide expertise op gebied van digital experience kunnen bieden. Nu Bikkelhart is aangesloten bij 4NG kunnen we onze klanten ook expertise aanbieden aan de ‘voorkant’ van digitale groei: UX research, digital design, conversie-optimalisatie, copywriting en marketing automation.’

Foto: 4NG/Bikkelhart. Helemaal rechts Ton Renes (4NG), midden Laurens Hutten (Bikkelhart), rechts van hem Eric van Diemen.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken