Zuinig met Zeeman
- 10 mrt 2022 @ 13:48
- Ryan Baij
Zeeman lanceert een nieuwe campagne. Met als titel Zeeman is Zuinig zet de retailer in op Generatie Z (GenZ), de zuinigste doelgroep.
Vergeleken met eerdere generaties is deze groep mensen verrassend zuinig en dat is goed nieuws voor de toekomst. Voor deze campagne wil Zeeman samen met Generatie Z optrekken om anderen te laten zien dat je op heel veel verschillende manieren zuinig kunt zijn. Zeeman speelt op deze ontwikkeling in met de introductie van een Zuinig-productlijn, bestaande uit kwalitatieve, tijdloze basics en alledaagse, herbruikbare producten. Bovendien organiseert Zeeman op zaterdag 19 maart door heel Europa een groot opgezette opruimdag.
Met de nieuwe Zuinig-productlijn en #zuinigtips, die in de campagne te zien zijn, laat Zeeman op een eenvoudige en praktische manier zien hoe eenieder zuinig kan zijn. Soms gaat het om kleine, vanzelfsprekende en dagelijkse handelingen die eenvoudig kunnen worden aangepast, zoals kapotte kleding niet weggooien, maar repareren of je lunch in een broodtrommel meenemen in plaats van boterhamzakjes te gebruiken.
‘Zuinig zijn we altijd al. En we worden er steeds beter in, want het levert heel veel op. Niet alleen in de vorm van besparingen, maar ook winst voor mens, milieu en maatschappij. Door zuinig te zijn, kunnen we verantwoorde kwaliteit bieden voor de laagst mogelijke prijs’, aldus Arnoud van Vliet, Manager CSR & Quality bij Zeeman. ‘Met deze nieuwe campagne willen we mensen inspireren en laten zien dat zuinig zijn helemaal niet ingewikkeld is, maar eigenlijk heel normaal gedrag. We hoeven niet altijd mee te doen aan de laatste modetrends of weer water in een wegwerpflesje te kopen. Generatie Z is hier in onze ogen een toonaangevend voorbeeld van, dus is de campagne ook meteen aan ode aan hen. Samen kunnen wij het verschil maken.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers