Andersom solliciteren met Randstad
- Bureaus
- 25 mei 2022 @ 09:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 mei 2022 @ 09:16
- Sjaak Hoogkamer
In de eerste campagne uit de nieuwe samenwerking tussen Randstad Nederland en DentsuAchtung! staan de banen letterlijk en figuurlijk in de rij voor werkzoekenden.
De rollen zijn volgens beide bedrijven namelijk omgedraaid: de bedrijven met vacatures staan te dringen om werknemers en Randstad Nederland speelt hier met hun nieuwe campagne ‘Andersom solliciteren’ direct op in.
Het aantal openstaande vacatures staat momenteel op een recordaantal van 400.000. Iets wat volgens Randstad vaak negatief wordt uitgelegd, maar door het door de ogen van de werknemers te bekijken ‘opeens een geweldige kans om op zoek te gaan naar die baan die echt bij je past en juist nu de switch te maken.’
Andersom solliciteren
Nic Huiskes, directeur Marketing, Communicatie & Intelligence van Randstad: ‘De grote interesse in het event op 23 juni, waarop we daadwerkelijk andersom gaan solliciteren, geeft voor ons aan dat deze campagne een schot in de roos is. Afgevaardigden van KLM, KPN, De Belastingdienst, Thuisbezorgd en NS hebben zich direct aangemeld en zullen alles op alles zetten om hun vacatures te vullen met mensen die juist nu de overstap willen maken.’
Pim Beekman, head of Campaigns & Activations bij DentsuAchtung!: ‘In de campagne zien we bedrijven solliciteren bij talent. Het is een leuk en vervreemdend beeld om CEO’s, managers en directeuren in de rij te zien zitten om hun vacature te vullen. Het mooie aan de campagne is dat dit op 23 juni a.s. ook echt gaat gebeuren in de vorm van een digitaal event.’
De campagne is vanaf vandaag te zien op de socials, te beluisteren op radio en vanaf 1 juni wordt ook tv toegevoegd aan de mediamix.
Credits
Opdrachtgever: Randstad Nederland
Strategie & Concept & Productie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Beer ten Kate
Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
Media: tv, radio, social, olv, display en een Youtube live-event
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes