[interview] Erik Wiese over herpositionering Ace 'The new breed network'

[interview]  Erik Wiese over herpositionering Ace 'The new breed network'
  • Bureaus
  • 13 sep 2022 @ 10:30
  • 13415 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieInnovatie

We spreken Erik Wiese, Strategic Marketing Director bij bureaugroep Ace, waar nu 320 mensen werkzaam zijn vanuit kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De groep maakt vandaag een nieuwe positionering bekend.

Ace maakt een nieuwe positionering bekend. Wat is de achtergrond hiervan?

‘Sinds de oprichting van Ace, twee jaar geleden, zijn we druk bezig geweest met het bouwen van de groep, en het aanleggen van een goede infrastructuur voor optimale samenwerking tussen de bureaus. Al geruime tijd werken onze twaalf gespecialiseerde bureaus samen aan geïntegreerde vraagstukken. Dit hebben we gevangen in een nieuwe propositie.’

Kun je toelichten voor welke positionering wordt gekozen.

‘Wij hebben gekozen voor de benaming “The new breed network”, met als pay-off “Made for the new world”. Wij vertegenwoordigen een nieuwe generatie, die marketeers en merken helpt om aansluiting te vinden tot de hedendaagse cultuur, in combinatie met de adaptie van de nieuwste technologie. Die twee zaken zien wij nooit los van elkaar. We helpen merken relevant te blijven en voorop te blijven lopen.’ 

Wat zal dit concreet voor de bestaande klanten betekenen? En voor nieuwe?

‘Ace dient twee rollen: strategische begeleiding van klanten en orkestratie van de bureaus. Wij partneren met klanten, en kunnen desgewenst ons bureauportfolio aanbieden in verschillende fases van de samenwerking.’

Binnen de Ace groep vallen nu twaalf bureaus. Hoe wordt per opdrachtgever de juiste configuratie gekozen?

‘We formeren “bespoke teams”, waarin we specialisten uit de verschillende bureaus laten samenwerken. Eén team, één aanspreekpunt, maar wel best in class specialisten. Los van de geïntegreerde vraagstukken kan je ook gewoon rechtstreeks bij onze bureaus terecht met meer gerichte en specialistische vraagstukken.’

‘We are Young and Savvy’, stelt Ace zich voortaan voor. ‘Young’ wordt een mindset genoemd, geen getal. Licht graag toe.

‘Jong zit is ons DNA. Daarmee doelen we niet op een leeftijd, maar op een adaptieve mindset die technologische en culturele kansen omzet in positieve verandering. Het is een manier van kijken naar de wereld. Deze lens en mindset bepaalt onze koers intern én de manier waarop wij merken bedienen.’

‘Brands can and should change the world’, stelt het nieuwe Ace. Licht graag toe.

‘Wij geloven in de power van merken. Merken hebben de potentie om grote groepen mensen in beweging te krijgen. Dat brengt een verantwoordelijkheid met zich mee. Merken kunnen voor de troepen uitlopen en positieve en impactvolle verandering in de wereld teweeg te brengen. Daar helpen wij merken bij.’

Ace lanceerde pas de ‘Ace Coin’. Een succes? Zijn de medewerkers er blij mee?

‘Klopt! Gevalletje practice what you preach. Met de Ace Coin spelen wij in op veranderende behoeften. We zetten hierbij moderne technologie (blockchain) in voor het binden van onze mensen. Dit zorgt voor een ondernemende mindset, iets waar Ace op gebouwd is. De uitrol ervan vindt nu plaats, de reacties zijn louter positief. Sinds de launch hebben we al meerdere aanvragen gekregen om de door onszelf ontwikkelde technologie voor andere bedrijven toe te passen. Mooie dingen.’

Nog ander nieuws over het nieuwe Ace dat je wilt delen?

‘We zijn erg trots op Amaru, ons talentenbureau in de Bijlmer Amsterdam-Zuidoost, waarmee wij ondervertegenwoordigd en/of ongezien talent toegang geven tot ons vakgebied. Daarmee praten we niet alleen over een inclusievere industrie, maar voegen we daad bij woord. En dat is nodig.’
(PvWK)

Dit interview staat in de MarketingTribune editie 15/'22 in print, die vandaag verschijnt. Daarin ook een XXL interview met Ace founder Rogier IJzermans over ‘the new wave’ in marketingcommunicatie. Klik hier om voortaan niks meer te missen.

Meer info over Ace staat hier.

PASSIE VOOR MARKETING
Erik Wiese: ‘Mijn eerste aanraking met marketing was tijdens de studie sportmarketing aan de Johan Cruyff University, die ik destijds combineerde met mijn voetbalcarrière. Dat vond ik zo leuk, dat ik de master Marketing aan de Tilburg University ben gaan doen. In die periode verruilde ik mijn profvoetbal-illusies voor social media bureau Blauw Gras, opgericht samen met Erjon Tuenter. Sinds we aangesloten zijn bij Ace ben ik doorgevloeid naar de functie van Marketing Director, waarin ik bouw aan het merk Ace.’

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken