De Bruijn PR verantwoordelijk voor publiciteit Alyx
- Bureaus
- 8 jun 2023 @ 09:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 jun 2023 @ 09:28
- Michiel van Zaane
Alyx, specialist in het heropleiden van hoogopgeleide vrouwen voor tech functies, werkt samen met het Amsterdamse PR bureau De Bruijn PR. Het bureau is verantwoordelijk voor de vrije publiciteit en online zichtbaarheid van Alyx en verzorgt strategie, advies en uitvoerende werkzaamheden op het gebied van PR.
In de tech sector zijn de man-vrouwverhoudingen nog steeds scheef. 18% procent van de tech-ontwikkelaars is vrouw. Alyx is specialist in het werven, opleiden en behouden van hoogopgeleide vrouwen zonder technische achtergrond. Het programma omvat een bootcamp van vier maanden, gericht op technische vaardigheden en voorbereiding op de industrie, gevolgd door een Traineeship van acht maanden met fulltime werk bij partnerbedrijven. Daarna treden trainees ook daadwerkelijk in dienst bij deze bedrijven, zoals bij KPN, Telindus, CJIB en Gasunie.
Marianne de Bruijn, eigenaar van De Bruijn PR: ‘We vinden Alyx een prachtige organisatie om voor te werken, Alyx streeft niet alleen naar meer diversiteit en inclusie in de IT en Tech maar biedt ook een concrete oplossing voor de grote personeelstekorten in deze sector. Daar dragen wij heel graag ons steentje aan bij met PR.’
Johanna Spiller, CEO van Alyx: ‘De combinatie van ervaren PR specialisten en de praktische instelling van De Bruijn PR, overtuigden ons om de samenwerking met hen aan te gaan. We willen samen onze missie voor meer vrouwen in de tech bekender maken, want bedrijven met zowel vrouwen als mannen presteren beter en zijn innovatiever. Dat De Bruijn PR ook nog woman owned is, vinden we ook zeker een pre.’
Foto: Het team van Alyx (foto Studio Flink).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes