De Bruijn PR verantwoordelijk voor publiciteit Alyx
- Bureaus
- 8 jun 2023 @ 09:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 jun 2023 @ 09:28
- Michiel van Zaane
Alyx, specialist in het heropleiden van hoogopgeleide vrouwen voor tech functies, werkt samen met het Amsterdamse PR bureau De Bruijn PR. Het bureau is verantwoordelijk voor de vrije publiciteit en online zichtbaarheid van Alyx en verzorgt strategie, advies en uitvoerende werkzaamheden op het gebied van PR.
In de tech sector zijn de man-vrouwverhoudingen nog steeds scheef. 18% procent van de tech-ontwikkelaars is vrouw. Alyx is specialist in het werven, opleiden en behouden van hoogopgeleide vrouwen zonder technische achtergrond. Het programma omvat een bootcamp van vier maanden, gericht op technische vaardigheden en voorbereiding op de industrie, gevolgd door een Traineeship van acht maanden met fulltime werk bij partnerbedrijven. Daarna treden trainees ook daadwerkelijk in dienst bij deze bedrijven, zoals bij KPN, Telindus, CJIB en Gasunie.
Marianne de Bruijn, eigenaar van De Bruijn PR: ‘We vinden Alyx een prachtige organisatie om voor te werken, Alyx streeft niet alleen naar meer diversiteit en inclusie in de IT en Tech maar biedt ook een concrete oplossing voor de grote personeelstekorten in deze sector. Daar dragen wij heel graag ons steentje aan bij met PR.’
Johanna Spiller, CEO van Alyx: ‘De combinatie van ervaren PR specialisten en de praktische instelling van De Bruijn PR, overtuigden ons om de samenwerking met hen aan te gaan. We willen samen onze missie voor meer vrouwen in de tech bekender maken, want bedrijven met zowel vrouwen als mannen presteren beter en zijn innovatiever. Dat De Bruijn PR ook nog woman owned is, vinden we ook zeker een pre.’
Foto: Het team van Alyx (foto Studio Flink).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing