Uefa lanceert nieuwe maatschappelijke campagne #FootbALL

- Bureaus
- 9 jun 2023 @ 08:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 jun 2023 @ 08:34
- Michiel van Zaane
In aanloop naar de Uefa Champions League Finale van zaterdag 10 juni tussen Manchester City en Inter Milan lanceert Uefa haar nieuwste voetbal-maatschappelijke campagne. Met de campagne #FootbALL wil Uefa mensen tot inzicht laten komen dat hoe verschillend we ook zijn, we allemaal welkom zijn in het voetbal.
Sportmarketingbureau Triple Double is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van deze campagne. In de video worden kijkers geconfronteerd met hun eigen vooroordelen. De #FootbALL-campagne legt een positieve focus op ieders unieke bijdrage aan het spel en laat zien hoe voetbal iedereen verwelkomt om op zijn of haar eigen manier aan voetbal deel te nemen.
Guido Klomp, directie bij Triple Double: 'We zijn trots dat we weer de voetbal-maatschappelijke campagne met Uefa hebben mogen ontwikkelen. Het is een campagne die dicht tegen de overtuiging van ons bureau ligt; ‘Sport matters’. Voetbal heeft namelijk het vermogen om de hele wereld samen te brengen. Om iedereen te verenigen. Zowel binnen als buiten de lijnen. Ongeacht identiteit of komaf. De campagne #FootbALL laat dat op een mooie manier zien.'
De video is te zien tijdens de finales van de Europese clubcompetities en op de social mediakanalen van Uefa en aangesloten voetbalbonden. De video is hier te bekijken.
Credits:
Opdrachtgever: Uefa; Peter Klomp, Andrea Fischer, Maaike Scholten, Cathia Roth
Strategie en creatie: Triple Double
Account: Guido Klomp, Sander Rodenburg, Laurens van Leuken
Creative: Jorn Schakenraad, Norberth Korsmit
Director: Boris Booij
Producer: Libbe van Dijk
DP: Thomas Fibbe
Photographer: Cas Kerssens
Editor: Boris Booij
Casting: Sari Jacobs
Grading: Luke Osborn @ Splash Studios Amsterdam
Music Composer & Sound design: Max Gramser @ Thndr studio Amsterdam
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- familie
- uefa
- Inter Milan
- finale
- vooroordelen
- champions league
- gemeenschap
- voetbal
- Triple Double
- Manchester City
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management