Uefa lanceert nieuwe maatschappelijke campagne #FootbALL
- Bureaus
- 9 jun 2023 @ 08:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 jun 2023 @ 08:34
- Michiel van Zaane
In aanloop naar de Uefa Champions League Finale van zaterdag 10 juni tussen Manchester City en Inter Milan lanceert Uefa haar nieuwste voetbal-maatschappelijke campagne. Met de campagne #FootbALL wil Uefa mensen tot inzicht laten komen dat hoe verschillend we ook zijn, we allemaal welkom zijn in het voetbal.
Sportmarketingbureau Triple Double is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van deze campagne. In de video worden kijkers geconfronteerd met hun eigen vooroordelen. De #FootbALL-campagne legt een positieve focus op ieders unieke bijdrage aan het spel en laat zien hoe voetbal iedereen verwelkomt om op zijn of haar eigen manier aan voetbal deel te nemen.
Guido Klomp, directie bij Triple Double: 'We zijn trots dat we weer de voetbal-maatschappelijke campagne met Uefa hebben mogen ontwikkelen. Het is een campagne die dicht tegen de overtuiging van ons bureau ligt; ‘Sport matters’. Voetbal heeft namelijk het vermogen om de hele wereld samen te brengen. Om iedereen te verenigen. Zowel binnen als buiten de lijnen. Ongeacht identiteit of komaf. De campagne #FootbALL laat dat op een mooie manier zien.'
De video is te zien tijdens de finales van de Europese clubcompetities en op de social mediakanalen van Uefa en aangesloten voetbalbonden. De video is hier te bekijken.
Credits:
Opdrachtgever: Uefa; Peter Klomp, Andrea Fischer, Maaike Scholten, Cathia Roth
Strategie en creatie: Triple Double
Account: Guido Klomp, Sander Rodenburg, Laurens van Leuken
Creative: Jorn Schakenraad, Norberth Korsmit
Director: Boris Booij
Producer: Libbe van Dijk
DP: Thomas Fibbe
Photographer: Cas Kerssens
Editor: Boris Booij
Casting: Sari Jacobs
Grading: Luke Osborn @ Splash Studios Amsterdam
Music Composer & Sound design: Max Gramser @ Thndr studio Amsterdam
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- familie
- finale
- vooroordelen
- Manchester City
- uefa
- gemeenschap
- Inter Milan
- champions league
- voetbal
- Triple Double
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing